• Day 17

Celodenný lodný výlet

February 11, 2019 in Thailand ⋅ 🌙 26 °C

Ráno sme zbulikali jedného poliaka a poľku (čo už, bez neho to nešlo), aby sa s nami vybrali na celodenný výlet loďou, čím nám znížili náklady na nie práve lacný výlet.
    Okolo strmých vápencových brál trčiacich vo vode v podobe menších, či väčších ostrovčekov sme dorazili na ostrov Hong. Ostrov s najjemnejším a najbelším pieskom, ktorý je však významný tým, že na ňom žijú veľké jaštery. A nám sa popri prechádzke džungľou podarilo jedného dobrý meter tridsať dlhého aj chvíľu pozorovať z tesnej blízkosti.
    Pokúpali sme sa, pozreli vraky lodí po tsunami z roku 2004 a vošli sme do úžasnej lagúny ostrova (úzkym vchodom pomedzi vysokánske bralá sa vojde do vnútornej, kruhovej zaplavenej časti ostrova).
    Na ďalšom ostrove Lading sme popozorovali rybičky, ktoré plávali v húfoch tesne povedľa nás a neskôr sme sa preplavili na ostrov Pakbia, ktorý má len zopár metrov úzky pruh pláže, pričom z každej strany je more.
    Cestou späť sa zdvihol taký vietor, že sa loď vzpierala vo vlnách a my sme si pravidelne zalievaní vodou užívali dobrú hodinku rozbúrené more. Oči ma aj pod okuliarmi štípali od soli a moje čierne plavky získali bielobodkovaný nádych.

Večer ešte Tomčo s Ňaňom idú na dvojhodinovú masáž, ktorá je kombináciou thajskej masáže a masáže s rôznymi aromatickými olejmi a ja trpím po komáriom útoku v reštaurácii.