Satelit
Tampilkan pada peta
  • Hari 5

Toledo

12 April 2023, Spanyol ⋅ ☁️ 19 °C

Vanochtend om half 9 na het ontbijt vertrokken bij het hotel richting Toledo.
    Toledo is een van de oudste steden van Spanje. De stad ligt aan een bocht van de rivier de Taag.
    Bij aankomst kunnen we met de roltrappen omhoog. We zijn richting de cathedaal gelopen. Op dit plein was een demonstratie bezig, waarbij meer politie dan demonstranten waren. Na een goed bakje koffie bij een leuk tentje om de hoek, op zoek naar de synagoge in de joodse wijk. We kwamen eerst het Het Fuensalida-paleis tegen. Dit  is een paleis in Toledo (Castilië-La Mancha , Spanje), gebouwd in de eerste helft van de vijftiende eeuw . Het is de huidige zetel van het voorzitterschap van Castilla-La Mancha . Daarna de synagoge bezocht en de kerk santo tomé
    Na dit mooie plaatsje te hebben bezocht met de bus naar Sevilla. Onderweg veel olijfbomen gezien en kwamen we tot 2x toe de sherry stier tegen. Deze staan er nog een paar in Spanje. Nu slapen in een mooi hotel. Morgen gaan we Sevilla ontdekken.