Sevilla

April 13, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt weer vertrokken. Vandaag staat Sevilla op het programma. In sevilla beginnen we bij  Plaza de España, dit is het bekendste plein van Sevilla. Aníbal González heeft dit Spaanse plein ontworpen, een plein in Spaanse renaissance-stijl met een doorsnede van 200 meter. Het doel van Spanje met de tentoonstelling was op symbolische wijze vrede te sluiten met haar vroegere Amerikaanse kolonies. (Zie filmpje). Bijzonder zijn de 52 bankjes en mozaïeken  van tegeltjes die zich aan de voet van het gebouw op het Spaanse plein bevinden. Deze 52 fresco's beelden alle 52 Spaanse provincies uit. De tegeltjes zijn typisch Andalusische tegeltjes. Na deze bezichtiging hebben we een rondrit gemaakt met de bus langs de La Cartuja, hier kun je behalve de benoeming van de straten nog een aantal gebouwen uit de Expo-tijd zien, deze gebouwen functioneren nu voornamelijk kantoren of consulaten van verschillende landen
    Daarna weer uit de bus en een rondleiding door de voormalige joodse wijk. Santa cruz. Deze rondleiding eindigt bij de cathedraal. Deze cathedraal is de grootste van Europa.
    Een goede indruk gekregen van deze mooie stad.
    Met de bus weer 250 km verder gereisd naar Fuengirola, een kustplaats. Morgen gaan we naar Britse grond te weten Gibraltar.