Gibraltar

April 14, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 25 °C

Vanochtend na het ontbijt opgehaald door een Spaanse bus. Onze chauffeur heeft even een paar rustdagen.
    Gibraltar hoort bij Groot-Brittannië.
    Daarom moesten we door de douane heen. Geen strenge controle.
    Door de main street op weg naar de kabelbaan, om gibraltar vanaf boven te bekijken en natuurlijk de aapjes. (berberaap), deze leven hier in het wild.
    Bij het hoogste cafe/restaurant een koffie met " a view" gedaan. Daarna buiten op het platform genoten van het uitzicht. Een stukje naar boven gelopen waar we een paar aapjes tegen kwamen en daarna een stuk naar beneden. Gezien de beperkte tijd niet door het reservaat gelopen naar beneden. Wel naar beneden met de kabelbaan, beneden aangekomen kwamen we bij toeval de botanische tuin tegen. Hier een mooie wandeling gemaakt. Daarna terug naar de main street waarbij we dachten in de Engelse sfeer en fish and chips besteld. Op aanraden van mijn Spaanse lerares tinto de verano geproefd. Dit is een rode wijn gemixt met zoiets als fanta limón. Erg lekker.
    Daarna weer via de douane terug naar het hotel gereden in een te warme bus. Bij het hotel een koude duik genomen in het zwembad.