Thailand

Bangkok

March 24, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 32 °C

Update van afgelopen dagen:
    Dinsdag:
    Bij aankomst in Thailand werden we opgepikt van het vliegveld, we gingen naar ons hotel waar we onze pcr test moesten doen. Deze was uiteraard negatief en we mochten vertrekken.

Woensdag:
    Na de negatieve test vertrokken we naar ons nieuwe hotel, hier hebben we deze dag niet heel veel uitgevoerd omdat we erg moe waren. Wel was er een lekker zwembad waar natuurlijk even gebruik van is gemaakt.

Donderdag:
    Dit was de eerste dag dat we echt iets gingen doen, we gingen in het begin van de middag naar een winkelcentrum genaamd MKB-center. Dit was erg groot zo als te zien op de foto. Hier hebben we onze eerste echte Thaise maaltijd genuttigd. Hierna zijn we nog langs wat Boeddha’s gegaan, hierna zijn we terug naar het hotel gegaan en daar ook avond gegeten.

Vrijdag:
    Vandaag zijn we in de ochtend gaan ontbijten bij een leuk tentje. Hierna hadden we een fietstour op het programma staan, we wisten niet of het heel leuk ging zijn. Maar achteraf was dit echt een leuke ervaring. Met deze fietstocht gingen we wat minder langs de toeristische plekken in Bangkok, het tourbedrijf zei dat je op deze manier het echte Bangkok zou zien. Dit bleek ook echt waar te zijn, we fietsten door het drukke en hectische Chinatown. Hier merkte je weer echt even hoe goed wij het eigenlijk maar hebben, de mensen woonden hier in een soort ‘hutjes’ die niet groter waren dan de gemiddelde slaapkamer in NL. Ook zijn we nog naar binnen geweest bij een tempel met een mega Boeddha van zeker 15m. Zeer geslaagde dag!

Bangkok deel 2

March 29, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 32 °C

Zaterdag 26-3:
    Vandaag gingen we naar een ander hotel, we hadden gekozen voor een hotel aan de uitgaansstraat in Bangkok. Deze straat heet Khaosan Road, bij dit hotel hadden we een heerlijk rooftop zwembad waar we goed hebben liggen bijbruinen. In de avond hebben we in de buurt van ons hotel wat gedronken met wat Deense mensen die we hadden ontmoet.

Zondag 27-3:
    Deze dag hebben we eigenlijk niet zoveel uitgevoerd, we hebben even onze kleding laten wassen en hebben nogmaals gebruik gemaakt van het zwembad. In de avond gingen we uit, en kwamen we een groep Duitsers tegen waarmee we de avond samen hadden beleefd. Khaosan road is een aardig drukke straat, maar wat we hoorden was het voor Corona een groot festival in de straat en dat is nu wat minder.

Maandag 28-3:
    Deze dag gingen we weer naar een ander hotel dat wat dichterbij het treinstation was, aangezien we de volgende dag om 08:00 de trein moesten hebben. Deze dag hebben we onze treinkaartjes opgehaald bij het station en hebben we een beetje op de hotelkamer gelegen om een beetje bij te komen van de avond ervoor. 🍻😉

Dinsdag 29-3:
    Vandaag hebben we in de ochtend de trein rolt naar Chumphon, dit is een klein stadje wat zuidelijker in Thailand. Zodat we daar morgen de boot kunnen pakken naar het tropische eiland Koh Tao. De treinrit duurde maar liefst 8 uur, maar onderweg hebben we wel mooi landschap kunnen bewonderen.

Koh Tao

April 7, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Update:
    Op 30 maart kwamen we aan op het mooie eiland Koh Tao. Hier hebben we de eerste dagen vooral lekker het eiland verkend. We hadden scooters gehuurd en over het eiland gereden, het eiland is niet zo groot dus je kan van de ene kant naar de andere kant in zo’n 15 min met de scooter. Op de foto’s zie je wat mooie dingen die wij gezien hebben.

Op 4 april zijn we begonnen met de duikcursus hier, eerst kregen we theorieles en daarna gingen we in het zwembad oefenen. Op dag 2 gingen we echt de zee in, hier hebben we twee duiken gedaan waarbij we tot 14m gingen. We hebben heel veel mooie vissen en koraal gezien hier. Op dag 3 gingen we nog twee duiken doen in de zee en gingen we deze keer tot 18m diep. We hebben nu beide onze PADI open water gehaald en zijn nu dus gecertificeerde duikers! 😃

We blijven nog voor een paar dagen op Koh Tao en gaan daarna naar het eiland hiernaast genaamd Koh Phanghan.

Koh Phangan

April 18, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 29 °C

Op 9 april zijn wij van Koh Tao naar Koh Phanghan gegaan, dit is een eiland ernaast. Het was een tochtje van 1,5 uur met de boot dus dat was goed te doen, hier hebben we de eerste 4 nachten in een (party)Hostel verbleven. Hier ontmoette we de eerste dag al meteen twee Haarlemmers van dezelfde leeftijd als ons, hier hebben we dan ook de rest van de dagen mee doorgebracht. We zijn naar veel mooie strandjes gegaan, en hebben nog een waterval bezocht.

Na deze 4 dagen gingen we naar een ander verblijf, dit was namelijk dichterbij de zogeheten fullmoon party. Hier komen iedere volle maan duizenden backpackers op af om een strand compleet te vullen. Bij deze plek hebben we ook vrienden van ons uit Nijmegen ontmoet, deze zijn nu al zo’n 5 maanden weg. Zij kwamen ook voor de fullmoon party. We hebben met hun 5 dagen hier doorgebracht. Nu zijn wij onderweg naar Khao Sok, een groot nationaal park met hele mooie natuur.

Khao Sok

April 20, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 29 °C

Op maandag 18 april zijn ernaar Khao sok afgereisd, dit was een reis van ongeveer 6 uurtjes dus het was wel te doen. Khao sok is een nationaal park wat bestaat uit een super groot meer, waar super veel ‘wildlife’ voorkomt. We verbleven in een dorpje een 45 min rijden van het park.

Op 19 april begonnen wij aan onze overnight tour in het park. Dit hield in dat we een nachtje op het meer gingen slapen in een drijvende bungalow. Toen we aankwamen bij ons drijvende verblijf legden we onze tassen weg en gingen we naar een grot. Dit was een grot van 800m lang, waar we doorheen moesten lopen en zwemmen. Hier zagen we super veel vleermuizen en spinnen zo groot als onze hand. In de avond gingen we nog op een Safari met de boot, hier zeggen we nog wat aapjes maar verder niet super speciale dieren.

De volgende ochtend stonden we om 07:00 al op om weer op Safari te gaan, we gingen zo vroeg omdat er dan meer kans is om dieren te zien. We zagen deze keer heel veel apen, ook zagen we een super grote hagedis die we helaas niet hebben kunnen vastleggen. Ook veel vogels zoals als toucans en adelaars waren te zien.