Historic Centre of Lima

August 17, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 18 °C

We gingen eindelijk naar het centrum van Lima vandaag, nadat het vorige week niet door ging. Om 12:30 verzamelden we bij Kennedy Park in Miraflores en gingen we met zijn zessen in een uber busje die kant op. Onze eerste stop was plaza del armas. Het grote plein dat het middelpunt vormt van het centrum. En waar ook het paleis van de president is. Daarna liepen we door en kwamen we langs het chocolade museum en het pisco museum, daar zijn we niet heen geweest maar misschien de volgende keer. Waar we wel zijn heen gegaan is de kerk van San Francisco. Daar hebben we een rondleiding gehad langs allerlei schilderijen, oude boeken, en de catacomben met botten van 30.000 mensen. Helaas mochten er in het gebouw geen foto's gemaakt worden. Later op de middag gingen we terug naar Miraflores en hebben we daar wat gegeten. Vervolgens ben ik met de bus weer terug gegaan naar huis en heb ik onderweg nog een fles pisco sour gehaald voor de verjaardag van Hannah vanavond. Daarbij kreeg ik een snoepje met chicha morada smaak, dit is ook een heel bekend drankje hier in Peru gemaakt van paarse mais. Ik heb het zelf nog niet gedronken maar het snoepje was best wel lekker dus misschien probeer ik het binnenkort wel.Read more