Satellite
Show on map
  • Day 28

    Pizza's, naar de sportschool & Huisfeest

    September 1, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 17 °C

    Maandag 》om 6:30 's morgens kwamen we weer aan in Lima. Ik had eigenlijk school om 9 uur, maar door de vrij oncomfortabele busrit was ik te moe om te gaan en besloot ik thuis te blijven.

    Dinsdag 》 Zoals zo vaak was er vandaag ook weer iets te doen op campus II (waar ik altijd Spaans heb). Dit keer was er een soort van informatie markt. Wel met een hoop muziek, zoals altijd. Midden tussen alle klaslokalen, want dat is heel handig (not).
    Toen ik naar huis ging met de uber kwam mijn tas tussen de deur, waardoor hij kapot ging. Dus nu moet ik even uitzoeken hoe ik hem moet maken. 's avonds hadden we een pizza party bij Andre thuis. Er kwamen iets van 20 mensen (oa. Nederlanders, Duitsers, Amerikanen, Peruvianen, Noren, Zweden, italianen en iemand uit Zwitserland). We hadden thee met pisco en bestelden een hele hoop grote pizza's vervolgens werden we door het restaurant gebeld of het wel klopte omdat het een hele grote bestelling was.

    Woensdag 》 Ik had smorgens Spaans en daarna communication & globalisation. Ik was vergeten dat ik nog een documentaire moest kijken als huiswerk. Dus dat heb ik gedaan toen ik thuis kwam. Daarna heb ik pasta bolognese gemaakt. Want ik heb eindelijk normale tomatensaus gevonden.

    Donderdag 》 Vandaag hadden we onze eerste studio shoot voor studiofotografie. Ons onderwerp was klimaat verandering. En specifiek watervervuiling. Dus we gingen aan de slag met touwen en plastic zakken om te laten zien dat er veel plastic in de oceaan zit. Daarna ben ik door Miraflores gelopen op zoek naar creme, want vorig weekend ben ik verbrand op de berg in Huaraz, dus mijn huid is heel droog. Ik was op zoek naar een drogisterij. Maar hier is het blijkbaar gebruikelijk om voor alles naar de apotheek te gaan, ze verkopen zelfs deo en shampoo in de apotheek.

    Vrijdag 》 De tijd om een keer weer te gaan sporten was aangebroken, dus vroeg in de ochtend ging ik mee naar de sportschool. We hebben vooral beenspieren getraind maar ook hardgelopen en nog wat andere machines. Het viel me mee voor hoe lang ik niet naar de sportschool ben geweest. Vervolgens hebben we geluncht en tegelijkertijd chefs table gekeken. Daarna ben ik naar huis gegaan met de bus, maar vanaf de bus is het altijd nog ruim een kwartier lopen. Onderweg kwam ik zo'n elektrische step tegen (die hier overal en nergens staan), dus die heb ik voor het eerst gebruikt. Super handig want nu was ik veel sneller thuis.

    Zaterdag 》 's savonds had ik een huisfeest van Nima en Änna. Dus besloot ik limonada de hierba de louisa te maken. Dat is eigenlijk gewoon lemongrass thee met suiker, laten afkoelen en dan heel veel limoensap er door. En wij besloten er vervolgens cocktails van te maken. Iedereen vond het erg lekker, maar blijkbaar heb ik het een soort van uitgevonden, want niemand had het ooit zo gehad en ze vroegen om het recept. Die heb ik niet want ik deed ook maar wat. Op het feestje zelf hadden ze een heel groot dakterras waar je over een stuk van de stad kon kijken, echt heel mooi.

    Zondag 》 Ik heb er nu een huisgenoot bij. Naast Marcello woont Aksel nu ook in het huis. Hij komt uit Australië, dus spreekt Engels en dat is wel handig.

    Ps. Als ik niet zoveel te vertellen heb ga ik alles vanaf nu de hele week in één bericht plaatsen, maar als ik wel iets leuks heb gedaan oid. Dan plaats ik iets vaker iets. 🙈
    Read more