Arugam bay

August 28, 2019 in Sri Lanka ⋅ ☁️ 32 °C

We laten de bergen van Ella achter ons en pakken samen met het stelletje uit Wales een taxi naar Arugam Bay: de surfspot van Sri Lanka. Deze chauffeur overtrof de rijstijlen van alle voorgaande chauffeurs en scheurde als een bezetene over de weg. Dit met wat angstige momentjes tot gevolg. Marleen heeft nog de vingernagels van Hannah in dr dijbeen staan toen we bijna een hond platreden.

Aangekomen in Arugam Bay hebben we direct het strand opgezocht en gekeken naar de surfers op baby beach (de makkelijke golven). Grappig om te zien dat de locals en toeristen absoluut niet mengen op het strand, waardoor iedereen in twee grote clusters van elkaar weg staat te dobberen. We hadden tot dusverre al best veel opgetrokken met Hannah en Dan, en we besloten om met z’n tweetjes wat te eten om toch een beetje afzonderlijk vakantie hebben. What are the odds; ze liepen hetzelfde restaurant in waar wij net aan het eten zaten, dus het werd na het eten weer gezellig met een biertje, potje pool en een spelletje dobble.

We zaten zo diep geconcentreerd in ons spel dat we nauwelijks door hadden dat het restaurant/café langzaamaan was volgelopen. Wat ze in eerste instantie zeker niet doorhadden was dat een aanzienlijk deel van de nieuwe gasten onder invloed was van tripmiddelen. Nu de focus van het spel afzwakte en we onze omgeving begonnen waar te nemen, constateerden we dat we op een heel ander level zaten en besloten ons bed op te zoeken.

Volgende dag hebben we surflessen genomen. Grote golven, hele harde wind en alligators in de nabijheid deerden Marleen niet. Vanaf de eerste run wist zij te staan en lang mee te surfen op de golven. Erik had er toch wat meer moeite mee, maar wist uiteindelijk ook wat golven te pakken.

De laatste dag in Arugam Bay hebben wij op een ligbedje onder een palmboom doorgebracht. Een beetje zwemmen, beetje lezen, beetje slapen, beetje eten en stiekem toch veel verbranden.

Op naar Tissamaharama, op naar de wilde dieren