Tissamaharama (Yala National Park)

August 31, 2019 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 30 °C

Onze overnachtingslocatie ligt even buiten de stad en aan de randen van het natuurreservaat Yala. Aangekomen blijken we de enige gasten, wat gezien de kalmte van deze plek niet erg is. We krijgen een gratis upgrade en verblijven in een luxe tent (met eigen sanitair) dat staat op een houten constructie. Midden in de natuur dus!

Het bleek dat we nog net op tijd waren voor dit park, een dag later zou deze worden gesloten voor de duur van twee maanden. Achterin de safari-jeep hebben we veel verschillende beesten gezien: pauwen, herten, tukans, olifanten, zwijnen, waterbuffels... het werd spannend toen de gidsen een luipaard in het vizier kregen. Deze zat 20m verderop in de bosjes verstopt. Erik kon hem niet vinden, Marleen dacht dat ze hem wel heeft gezien en onze gids wist hem op de foto te zetten. Conclusie: die beesten zijn erg goed beschut.

Misschien wel leuker was het om te zien hoe alle andere Jeeps zich rond die plek verzamelden en hoe alle inzittenden aan het zoeken waren. Iedereen was gespannen en zodra het luipaard zich verplaatste, verplaatste de stoet zich met hem mee.

S’avonds een lekker dinertje van de bbq gehad en vroeg onze tent opgezocht met heeeel veel dierengeluiden (voornamelijk vogels, wel honderden).

Vandaag gaan we naar één van onze laatste bestemmingen, Mirissa