Singapore

September 8, 2023 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

Sidste dag på ferien- Singapore!
    Vi landede ca 05.30 så vi var tidligt igang! Vi tog den offentlige bus ind til byen, så gik noget af morgentimerne med at se lidt på vejen. Vi missede vores stop så stod af bussen lidt i en fart og vidste ikke helt hvor vi skulle hen. Normalt ikke noget problem men det styrt regnede så vi skyndte os hen hvor der var mest læ! Heldigvis var temperaturen høj, så det gjorde ikke så meget andet end ubehaget. Vi fandt en cafe hvor vi spiste morgenmad ved Raffles City og lagde en plan. Første stop- find en paraply! (Og så holdt det op med at regne...)
    Det viste sig at vi nemt kunne komme med metroen ud til Gardens by the Bay hvor vi gik en tur i den flotte have. Derfra til Chinatown som vi gik igennem og fandt Buddha Tooth Relic Temple. Midt på dagen tog vi i biffen for at holde en tiltrængt pause, 2,5 times afslapning var skønt. Videre til Haji Lane med dens små butikker og hyggelige restauranter og barer, Little Arabia, der er her stofbutikkerne og selvfølgelig de mellemøstlige restauranter ligger og så til Little India.
    Derfra tog vi ned til floden og gik en tur ved Clarke's Quay og Merlion Park. Nede ved vandet så vi klargøring til Formula 1, som jo bliver kørt i Singapores gader.
    Alt i alt en lang men skøn dag i denne fantastiske by. Bestemt et sted vi gerne vil tilbage til!