• Day 14

Viana

September 18, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 22 °C

Kolejny piękny dzień. Pomimo krótszego odcinka jesteśmy bardzo fizycznie zmęczeni ale jest dobra rzecz w głowie i sercu. Nasze ulubione kolory w postaci żółtych strzałek lub niebiesko-zoltych plakietek dają kierunek w przyszłość. Pomału widujemy tych samych ludzi i odwiedzamy się czasami na 100 metrów czasami na dłużej a czasami przy kawie.Dzisiaj było chyba 8 mocnych podejść na szczęście krótkich no i oczywiście tyle samo zejść. Końcówka ciężka bo w pełnym słońcu już bez wody na szczęście zrekompensowało nam całkowicie piękna Viana.
    Z ciekawostek po pierwsze to świątynia w Torres del Rio w kształcie ośmioboku (czyli templariusze) z XII wieku bardzo przypominająca świątynię Eunate do której nie mogliśmy wejść a tutaj mozna było wszystko zobaczyć. W środku nic nie przypomina kościoła ale wręcz przeciwnie arabski mihrab
    Viana to przeurocze malutkie miasteczko leżące na granicy Nawarry i Kastylii. Było ono świadkiem wielu walk pomiędzy oboma krainami. Cezar Borgia zginął w czasie oblężenia miasta a był on synem późniejszego papieża Aleksandra VI.
    W starym mieście jest piękny kościół Santa Maria de la Asuncion z główną fundacja gotycka ale z barokowa okrasa, posiada wiele skarbów i jedna z naw jest poświęcona Sw. Jakubowi pogromcy Maurów - Santiago Matamoros. Ten motyw będzie się jeszcze pojawiał później. To tyle z ciekawostek.😊
    Jutro wchodzimy do krainy win.😁😍❤️
    I thought we were in wine country already for at least 3 days😍! Everywhere around were grapevines with different types of grapes, mainly the dark tiny ones, people are growing them on the balconies and above the garages, too! It looks beautiful ❤️
    They have been lifesavers for us, when on the road we needed some extra sugar, numerous times we just grabbed cluster of 🍇 to fullfil the carbs deficiency 😋. Same with figs, blackberries and almonds, all just in the reach of the hand...
    As they say: don't praise the day before the sun sets, after yesterday's kind day to my feet, today I developed first 2 blisters😳. Dr Tom just finished wound care for them, and hopefully today won't be a painful day😊. I'm posting few more pic from last day in a new footprint 👣. Thank you All for walking with us🥰❤️