• Day 21

Burgos

September 25, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 15 °C

Z Ages wyszliśmy dość wcześnie rano ubrani we wszystko co mieliśmy, było 2 stopnie Celsjusza i jeszcze szaro. Włączyliśmy się w grupę pielgrzymów ruszających w dalszą drogę. Na poprawę nastroju po około 2 kilometrach zaczęła się góra z bardzo kamienistym podejściem i to pozwoliło szybko się obudzić i zapomnieć o 2 stopniach Celsjusza. Góra doprowadziła nas do bardzo prostego krzyża pod którym można było dorzucić kamień, który jest symbolem dla wielu pozbywania się swoich lub innych problemów. Jest to jedno z takich miejsc choć główne jest jeszcze przed nami i tam zaniesiemy powierzone nam i dodane przez nas kamienie... Z góry było widać Burgos to którego podążamy.
    Po drodze postanowiliśmy troszeczkę zboczyć z trasy, aby zobaczyć Cartuja de Miraflores klasztor zakonu mnichów Kartuzjanow. Klasztor powstał w XV wieku zbudowany przez króla Juan II of Castile i Leon ale głównie dzięki opiece jego córki Izabeli La Catolica tej co zaszła w ciążę dwa razy( Na obrazie namalowanym przez Hansa nie wygląda atrakcyjnie)
    Zakon Kartuzjanow założył Sw.Bruno w 1016 roku.To są Ci którzy żyją w milczeniu. Również fakt że Kartuzy są bliskie naszemu sercu spowodowały chęć odwiedzin.
    Cały kompleks został zaprojektowany przez Hansa z Kolonii a później jego syn Szymona. W kościele jest grobowiec króla Juana II i jego drugiej żony portugalskiej księżniczki.
    Później już droga do hotelu, który jest tuż koło katedry. Byliśmy tam na mszy niedzielnej wieczornej z biskupem Burgos, w wydzielonej do tego kaplicy, bez zwiedzania katedry. Wiele się domyślałem prawie nic nie zrozumiałem ale hiszpański jest bardzo przyjemny do słuchania.
    Po mszy weszliśmy do małej kapliczki również w obrębie katedry, aby się pomodlić. Okazało się że jest tam rzeźba Santo Cristo de Burgos i jest to najbardziej uświęcony obiekt Katedry. Znajduje się tu krzyż z ukrzyżowanym Chrystusem, którego postać ma podobno prawdziwą skórę i włosy, które trzeba co jakiś czas przycinać bo odrastają. Zostajemy jeden dzień w Burgos i zaplanowaliśmy zwiedzanie katedry na jutro po zregenerowaniu sił.