• Day 46

Porto with Fado

October 20, 2022 in Portugal ⋅ 🌧 17 °C

Niestety pogoda się sprawdziła tym razem, mieliśmy wiatr, deszcz i chłód, ale nie wystraszyło to nas i dzielnie zdobywaliśmy kolejne szczyty Porto. Najpierw odwiedziliśmy rynek ze wszystkim do jedzenia później ruszyliśmy w stronę kościoła Sw.Katarzyny z piękna elewacją kafelkowa, co jest pewnie nie tylko dla nas unikatowym pomysłem architektonicznym no ale tak mają w Portugalii dość często. Potem powrót do hotelu na mały odpoczynek, zatrzymując się w barze klasyku gdzie spotykają się chyba wszyscy z Porto. Jest to klasyka trochę na poziomie baru mlecznego z dawnych lat, ciekawe twarze i ludzkie zachowania włączając obsługę. Jest to miejsce gdzie dają ponoć najlepsza Francesinha w Porto, rodzaj mięsnej kanapki podawanej z sosem na gorąco.
    Wieczorkiem udaliśmy się na godzinny koncert Fado, piękna unikalna muzyka o życiu i przeznaczeniu z głównym zadaniem doprowadzenia do Saudad czyli formie zamyślenia i wyłączenia prądu z głównych części mózgu. Było naprawdę pięknie. Idąc na koncert, koło katedry odnaleźliśmy słupek znaczący Camino ze znajomymi żółto niebieskimi znaczkami, zrobiło się tak jakbyśmy byli znów w Caminowym domu.
    Wieczór zakończyliśmy pożegnalnym obiadem z Dosinkiem i Arusiem a potem cóż przygotowania do wyjazdu.