• Day 45

Porto

October 19, 2022 in Portugal ⋅ 🌧 16 °C

Nigdy nie należy wierzyć w prognozy szczególnie dotyczące pogody i tak więc zamiast deszczu mieliśmy dużo chmur i trochę słońca. Spędziliśmy piękny dzień chodząc sobie po Porto bardzo górzystym mieście. Na początku była biblioteka Lello dla miłośników Harry Potter kultowe miejsce. Piękna perełka wciśnięta między domami w starym mieście, potem było Clerigos, kościół i wieża z widokiem na miasto, polecam tylko dla tych co lubią wieże. Następnie udaliśmy się w dól w kierunku rzeki zatrzymując się na przepięknej stacji kolejowej Sao Bento gdzie użyto kafelek ceramicznych aby stworzyć wiele ciekawych obrazów, które opowiadały historię z przeszłości, również unikalna perełka.
    Arus,który ma dar poznawanie miasta w sposób bardzo szybki i praktyczny poprowadził nas skrótami koło pomnika Henryka żeglarz do kościoła Sw. Franciszka, który nie pełni już funkcji kościoła ale można w nim zobaczyć cud portugalskiego kunsztu barokowego, co prawda ołtarz główny jest w renowacji ale wszystkie nawy boczne po prostu zapierały dech. No i do tego katakumby .
    Później kolejnym skrótem wynalezionym przez Arusia tym razem w postaci taksówki wodnej przeprawilismy się na drugą stronę rzeki Duero gdzie udało się nam spotkać z naszymi przyjaciółmi z Camino Asią i Kamilem. Troszkę jedzenia i degustacja Porto wprawiła w wszystkich w dobry nastrój. Dzień zakończyliśmy winkiem doskonałym obiadem.