• Day 13

Playa Flamenco

January 30, 2023 in Puerto Rico ⋅ 🌬 26 °C

Znowu nuda, aby urozmaicić sobie czas oglądamy wiadomości z domu gdzie panuje niepodzielnie od naszego wyjazdu sroga zima z mrozem i śniegiem.
    Jak zwykle poranek spędzony na Zoni i spacerek, który załatwia nam 10000 kroków, wprawiając w szał radości mój fit program w telefonie. Do tego znalazł się piesek, wyszedł z krzaków i bardzo cieszylismy wszyscy łącznie z pieskiem ze spotkania.
    Po obfitym posiłku i wykonaniu paru projektów domowych ruszyliśmy na jedną z najpiękniejszych plaż, playa Flamenco. Już od wielu lat jest zaliczana do 10 najpiękniejszych plaż na świecie i jest rzeczywiście perełką. Było tylko parę miejsc gdzie można było bezpiecznie się kąpać, bo reszta była okupowana przez gigantyczne fale. Kąpiel i spacery wypełniły resztę dnia. Na tej plaży są dwa porzucone czołgi, pozostałość po obecności amerykańskiej marynarki wojennej, która opuściła wyspę w 1971 roku, a sąsiednią wyspę Vieques opuścili w 2001 roku. Jedno powiem, nie byli tu za bardzo lubiani i ich odwrót z wysp był bardzo mile widziany. Na Culebrze pozostały po nich dwa zardzewiałe czołgi i pełno niewypałów. To tyle o nowoczesnej historii wojennej Culebry.
    Wyspa dostała z spowrotem swój status raju na ziemi.