• Day 14

Culebra by land and sea

January 31, 2023 in Puerto Rico ⋅ 🌬 24 °C

Dzisiaj, grupa wyczynowa wstała dzielnie o 7 rano, tak jak zaplanowaliśmy wczorajszego wieczoru. Mamy iść na playa Brava, chyba najpiękniejsza plaża na Culebrze. Wymaga ona marszu przez małą dżunglę i troszkę jest pomarszczona. Darek z Maksem pozostali w domu, a reszta ruszyła. Po dojechaniu do końca asfaltowej drogi porzuciliśmy niepotrzebny samochód i ruszyliśmy na szlak wiodący do plaży, zaopatrzeni oczywiście w odpowiednią ilość różnorakich płynów. Po około 35 minutach dość intensywnego marszu dotarliśmy. Kończący się szlak pomału otworzył się do zapierającego dech w piersiach widoku, przepięknej panoramy składającej się z miałkiego piasku i przewalajacych się olbrzymich fal, gdzie różne odcienie ciepłego niebieskiego koloru mieszały się z bielą wzburzonej piany.
    Byliśmy tam tylko MY.
    Po powrocie i zregenerowaniu sił wyruszyliśmy na łódkę, tym razem już wszyscy. Najpierw zatrzymaliśmy się przy Punta Soldado, gdzie po zarzuceniu kotwicy cieszyliśmy się przyjemną kąpiela połączoną ze snorklowaniem i spacerem. Jest to piękne miejsce na obserwowanie zachodu słońca. Następnie ruszyliśmy do Playa Carlos Rosario. Mała, ale bardzo bogata i różnorodna rafa koralowa z przeróżnymi formacjami koralu i mnóstwem ryb. Bardzo cieszące oko miejsce. Ostatni etap to mała Ensenada Dakiti, dobrze chroniony od fal i wiatru duży łach płytkiej wody. Wracając do mariny dopadł nas ulewny deszcz, także wszyscy byli ociekający wodą.
    Tego dnia padało dość często i intensywnie ale bardzo krótko. Widzieliśmy pełną tęczę, podwójna tęczę, przynajmniej przy 3 różnych okazjach.