• Day 6

Pamplona Iruna

August 24, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 39 °C

Coraz bliżej do celu - do SJPD po francuskiej stronie Pirenejów... A właściwie coraz bliżej do początku naszego wędrowania. Dzisiejszy dzień to jakby dla nas De Ja Vu sprzed roku, z jedną znaczącą różnicą - ogromnym upałem, który dopadł nas już w Barcelonie i dzisiaj towarzyszy nam w Pamplonie... Początkowo nawet nie zwróciliśmy nań uwagi, opuściliśmy klimatyzowany hotel w Barcelonie, dojechaliśmy taxi z klimą do dworca kolejowego i bardzo wygodnie w ciągu 4h przemiescilismy się do Pamplony, podziwiając piękne słoneczne widoki... wysiadając na znajomej stacji docelowej zaskoczyła nas fala gorąca niemal jak z suszarki do włosów. Po 20 minutach marszu do centrum pod górę, byliśmy mokrzy od stóp do głów. Na dodatek okazało się, że hotel, który wynajęliśmy przez sympatię (byliśmy tu również w ubiegłym roku, ale nie było upału) nie ma klimatyzacji. Kiedy czekolada, która zakupiliśmy przed wejściem do hotelu rozpuściła się na naszych oczach zdecydowaliśmy spędzić resztę popołudnia w klimatyzowanych miejscach, popijając chłodne napoje. Odwiedziliśmy naszego przyjaciela Hemingway'a w Cafe Iruna i tu przypadkowo byliśmy świadkami pełnego energii przed meczowego dopingu kibiców z Belgii - Brugge FC, którzy w tej właśnie restauracji zrobili sobie bazę. Mają zmierzyć się z drużyną z Pamplony w ramach regionalnego turnieju dzisiaj wieczorem.... Z radosnych nowinek - otrzymaliśmy pocztą nową kartę kredytową ! Odebraliśmy w recepcji hotelu w którym będziemy spać w Pamplonie już w czasie wędrówki. Jesteśmy uratowani, błyskawiczny i sprawny serwis oferowany przez kartę. Wieczór zakończyliśmy w piekarnikowej atmosferze pokoju hotelowego, próbując chłodzić się małym wiatraczkiem ... Pozostaje nam tylko przespać ten żar ...jutro ma być chłodniej.
    Aha, FC Brugge zwyciężyło z Osasuna 2:1 . Na pewno do zwycięstwa przyczynił się wspaniały doping kibiców!