• Day 27

Boadilla del Camino

September 14, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 26 °C

Kolejny dobry dzień. Ruszyliśmy po dobrej jajecznicy na hiszpańskim boczku, pełni energii , wyjątkowo wcześnie, bo o 8 rano należało opuścić albergue. Dzisiaj cały dzień czekała nas meseta, ale aby tak do końca nie zapomnieć o górach, dostaliśmy jedną 12% nachylenie przez 1 km i zejście przez 2 km ze spadkiem 16%. To tak generalnie aby nie zapomnieć, że są góry i jeszcze będą.
    Ludzie albo mają obrzydzenie do mesety albo ja kochają. Myślę , że Kasia i ja należymy do tych co uwielbiają mesete. Spacerując przez mesete, myśli nie mogą się na niczym zatrzymać, tak że zaczynają wędrować po swojemu i nic ich nie zatrzymuje.
    W połowie drogi był bar z pięknymi napojami i później znowu nic.
    W mieście, w którym jesteśmy jest jeden kościół, a na placu przed kościołem jest kolumna, do której w zamierzchłych czasach, przywiązywano podejrzanych o przestępstwa i dokonywano przesłuchań. W większości wszyscy się przyznawali do wszystkiego, bo używano przekonywujących działań zwanych powszechnie torturami. Potem zwykle kończyło się to spaleniem na stosie bo wszyscy okazywali się winni po przesłuchaniu.
    Dzień zakończył się wspaniałym obiadem, w którym uczestniczyli pielgrzymi spędzający noc w albergue., w tym 20 osobowa grupa z Brazylii. Na szczęście nikt z obecnych nie okazał się przestępcą.