• Day 28

Villarmentero de Campos

September 15, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 19 °C

W miarę łagodny dzień, który rozpoczął się w kończącej porannej burzy, następnie w deszczu i na koniec zakończył się wieczorną burzą. Droga była płaska i prowadziła nas do Fromisty, miasteczka z dwoma ciekawawymi kościołami. Biegła wzdłuż kanału melioracyjnego sprzed 200 lat. Wędrowaliśmy z naszymi Caminowymi przyjaciółmi AJ(Miami), Lucas( Niemcy ale mieszka na wyspach Kanaryjskich) and Ben(Węgry).
    Każdy jeden (Lucas i Ben) jest bardzo ciekawą postacią, myślę że z pogranicza autyzmu i bycia geniuszem.
    Kościół Sw. Marcina należy bez dwóch zdań do klasy perełek . Co prawda odbudowany w XVIII wieku po częściowym zburzeniu w czasie wojny, ale pierwotnie zbudowany w 1066 roku, prezentuje się w sposób niesamowicie zharmonizowany architektonicznie i stylistycznie. Detale kolumn i ich wykończenie są po prostu przepiękne i trudno dobrać właściwe słowa, aby je godnie opisać. Co ciekawe każda głowica kolumny jest inna.
    Drugi kościół jest pod wezwaniem St.Pedro, urodzonego we Fromista patrona żeglarzy, również bardzo interesujący z ciekawą rzeźbą Jezusa, którego skóra jest czarna. Znajdują się tam również rzeźby Sw. Łucji i Sw. Agaty pierwsza z wydłubanymi oczami, które trzyma na tacy i druga z obciętymi piersiami również na tacy.
    Zadziwia mnie moc nienawiści i chęci zadawania bólu u tych którzy wykonywali takie tortury..