• Day 45

Portomarin

October 2, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 17 °C

Miało być Vilacha, a jest Portomarin. W połowie dzisiejszej drogi dostaliśmy wiadomość od naszego Albergue, że niestety ale nie mogą nas przyjąć, popękały im wszystkie rury i wylała zęza, także zrobił się mały kłopot. Nie było miejsca nigdzie w promieniu 50 km i groziło nam spanie pod gołym niebem. Od Sarii zaczyna się inne Camino, jest to ostatnie 100 km i przyjeżdżają autobusy z wycieczkami, wiele ludzi zaczyna swoją pielgrzymkę właśnie tutaj także robi się to zupełnie inna drogą, dobrą ale inną pełną ludzi , można powiedzieć rzeka ludzi. Z tego powodu wszystkie miejsca były wykupione i nie było nic. Na szczęście nasze znajome Caminowe, wynajęły już znacznie wcześniej dużo za duży dla nich dom i miały dość miejsca, aby nas przygarnąć do siebie czyli tzw cud pielgrzymkowy, albo działalność Anioła Stróża bo dzisiaj właśnie jest Jego święto. Stare Caminowe porzekadło mowi - Camino zapewnia, i dzisiaj dokładnie właśnie tak się stało...
    Dzisiejsza droga wiła się górami , dolinami zapewniając piękne widoki w zasadzie cały czas. Parę przystanków na nawodnienie w doskonałej atmosferze i tak generalnie minął dzień.
    Dzisiaj również przeszliśmy koło słupka wskazującego , że pozostało nam 100 km do Santiago, no i oczywiście chwila ta została uwieczniona wieloma zdjęciami .
    Portomarin jest ciekawym miastem, gdyż parę stuleci temu przeniesiono je o jakieś 300-400 metrów w górę, bo król zbudował zaporę próbując ujarzmić miejscową rzekę. Jak jest niski poziom rzeki, to można zobaczyć resztki starego miasta po środku rzeki no i mieliśmy szczęście bo wody w rzece było mało i ruiny sterczały po środku rzeki, pobudzając fantazje do wyobrażania sobie jak to musiało kiedyś być ....