• Day 11

Col de la Cajolle - Bayasse

October 17, 2019 in France ⋅ ☁️ 5 °C

Vi forlader Beuil og kører gennem nabobyen Valberg til Guillaumes og derfra op mod Entraunes og Col de la Cajolle. Vi har udset os en rundtur der starter i passet, så vi er så højt som muligt i udgangspunktet. Det er morgentåge, stille og vi har det helt for os selv! På vej op mod de første søer klarer det langsomt op. Vi ser nogle Chamois'er (gemser), som vi et kort øjeblik tror er stenbukke. Det er blevet sådan for os, at gemserne ser vi næsten hele tiden på vores vandreture i Mercantour-området, men stenbukkene har vi indtil nu, kun set én gang, og det er dem vi kigger langt efter, når vi er oppe i deres område. Da tågen sænker sig lidt igen, siger jeg for sjov, at nu kan vi jo gå tæt forbi flokke af stenbukke uden at se dem! Og ikke lang tid efter, kommer vi faktisk til en lille flok, som har lagt sig roligt på den bjergryg, hvor vandrestien passerer over, og vi går tæt forbi dem i tågen, men uden at de ænser os! Meget flot!
    Efter vandreturen fortsætter vi ned af passet, og stopper lige så snart vi er ude af nationalparken, og kan overnatte i det fri. Det bliver ved den lille landsby Bayasse.