• Day 17

Le Chazlet. Vandring

September 12, 2020 in France ⋅ ⛅ 14 °C

Ja, faktisk er vi stadig i Alperne, for plateauet vi holder på, hører ikke med til Les Ecrins, men er ret tæt på nogle af de steder vi gik de første dage, bl.a. des Aiguilles d’Arves. Så i dag udså vi os en 3.000 meter top og gik mod den! De første vi mødte var nogle glade spillemænd, med deres instrumenter (en contrabas og en guitar) på ryggen! De havde været oppe og spille på et refugie, og var nu på vej til det næste! Derefter var der en del på mountainbike, da der skulle have været et to-dags mountainbike løb her i området i denne weekend. Det var aflyst, men en del var taget afsted alligevel. På vej mod toppen var det så en flok får og geder (2000 stk) og deres 4 vagthunde og 4 hyrdehunde og 1 hyrde, vi kom forbi. Men de sidste 400-500 meter var der kun os! Vi nåede lige at nyde en udsigt med fjelde 360 grader rundt. Vi kunne se bagsiden af des Aiguilles d’Arves, passet Col de la Croix Fer, og gletscheren vi var inde og gå ved en af de første dage. Da de første skyer langsomt kom kravlende op over kanten, begyndte vi nedturen, hvor vi opdagede at der stod en masse afblomstrede Edelweiss i græsset, vi ikke havde set på vej op! Vi nåede næsten ned til parkeringen inden det begyndte og hagle og regne voldsomt, mens solen også skinnede. Blev dog temmelig våde, men holder ved et halvtag (ved en skihejs), hvor vi har kunne hænge tøj til tørre. Efter et par tordenskrald er det klaret op igen!
    Se rutebeskrivelse på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/pic-du-mas…