Op naar Mt. Cook

March 22, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 6 °C

De zonsopkomst missen we vandaag. Wat is het toch fijn om geen wekker te hoeven zetten. We ontbijten met uitzicht op het meer en met een symfonie aan vogelgeluiden op de achtergrond, waarna we de boel inpakken en richting Mount John rijden. Het is - op de alternatieve route van de navigatie door een opgedroogde rivierbedding - na een ontspannen rit. Niet al te veel bochten dit keer. Na de laatste bocht worden we al getrakteerd op het uitzicht op een turquoise meer. We nemen het circuit pad omhoog - wat in NZ zoveel inhoudt als dezelfde weg omhoog en naar beneden - naar het observatorium. Hier staat de grootste telescoop van NZ én ze serveren space koffie in het naastgelegen panorama café.
    Na de koffie hobbelen we weer naar beneden en rijden via de rechtste weg die we in NZ zijn tegengekomen naar Mount Cook National Park. Bij het information centre horen we dat er slecht weer op komst is dus besluiten we nog een kleine hike te doen om de berg goed te bekijken. In de schemering komen we terug bij de camping en eten we met uitzicht op de gletsjers ons diner.