Banks Peninsula

March 25, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

Het regent nog steeds als we wakker worden. Aangezien we geen haast hebben vandaag, ontbijten we rustig en pakken onze leesboeken er nog maar even bij. Tegen 11 uur gaan we karren. Het is vandaag Goede Vrijdag en genieten de NZ-ers van een lang weekend. Hier viert men dat buiten de stad. Wij rijden echter richting Christchurch en kunnen genieten van de enorme uittocht van auto's, trucks en campers - opvallend veel witte en groene - de meeste daarvan voorzien van: fietsen, kajaks, boten, motoren, quads, etc. Men houdt hier van buitensport. In een kleine drie uur - met korte lunchstop - rijden we naar Akaroa op Banks Peninsula. Dit schiereiland vlakbij Christchurch is ontstaan door twee vulkaanuitbarstingen en de tocht voert ons dan ook langs de steile hellingen naar de kraterrand en weer naar beneden. Gelukkig is de vulkaan nu uitgedoofd en is het een mooi groen heuvellandschap met een watertje op de plek waar ooit het lava uitspetterde. Ons plekje aan het haventje is weer 'picture perfect'. We schuiven de zijkant van de camper open en maken er een Perfecte Vrijdag van :)Read more