Arequipa

September 18, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 14 °C

Eigenlijk begint deze dag gisteravond. Na het avondeten begint de lange wacht totdat de bus naar Arequipa zal vertrekken. Als je niets meer te doen hebt, het stadje 's-avonds weinig te bieden heeft en het langzaamaan best afkoelt, gaat de tijd erg langzaam. We zijn dan ook blij als we op het busstation staan om 22:00 uur. De bus heeft een kleine vertraging maar om 23:00 vertrekken we eindelijk. We gooien direct de stoelen maximaal naar achteren en kruipen onder het verstrekte dekentje. Het blijft behelpen met zo'n nachtbus, maar we pakken nog wat uurtjes slaap mee. Rond 08:00 worden we gewekt. Het ontbijt is een verpakt broodje met een glaasje cola - echt VIP ;) Om 10:00 uur zijn we in Arequipa en pakken we een taxi naar het hotel. Basic, maar prima. We lunchen op een mooie plek met uitzicht over het Plaza del Armas. We maken een rondje en deze 2e stad van Peru blijkt veel charmante oude gebouwen en kerkjes te hebben, opgetrokken uit wit vulkanisch gesteente. Ze zijn bovendien door heel dikke muren aardbevingbestendig. Tussendoor organiseren we nog onze hike voor morgen en het hotel voor na de hike. Omdat de hike 2 dagen duurt en morgenochtend om 03:00 vertrekt, doen we een snelle hap als avondeten en pakken we de tassen vroeg in de avond in. Het zijn al best Spartaanse dagen, maar de komende 2 zullen niet veel beter zijn - het is weer echt 'reizen', geen 'vakantie'. Daarom wacht ons een iets luxer hotel op ons als we van de hike terugkomen :)Read more