Klaar voor (ver)trek

September 25, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

Laatste dag voor ons Salkantay avontuur. We genieten nog een volle zonnige dag in Cuzco met kopjes koffie met uitzicht op het Plaza del Armas en (het kan bijna niet op) een smakelijke lunch op een van de weinige dakterrasjes in Cuzco. We lossen 's middags het mysterie van de 12-hoekige steen op: het blijkt een grote steen in een zeer lange muur te zijn die (voor ons gevoel) wat willekeurig gekozen is. De steen heeft inderdaad 12 hoeken die - volgens de overlevering - de 12 heersers van het Inca-rijk vertegenwoordigen, maar er zijn ook grote stenen met 10 of 8 hoeken te vinden in de muur. Het is dus maar wat je wilt aanduiden. In de middag gaan we naar het Inca museum om nog wat kennis op te doen. Het museum is een kunstwerk opzich - het is gevestigd in een oude koloniale villa - en de tentoonstelling geeft een mooi beeld van de Inca cultuur. In de ochtend hebben we onze travelbags (beschermhoezen van onze rugtassen) ter reparatie afgegeven aan een lokale dame met een stalletje met een naaimachine. Als we aan het eind van de middag terugkomen blijkt haar stalletje als enige van de 300 gesloten te zijn... Onhandig, maar overkomelijk; we halen ze wel op als we terug zijn van Machu Picchu. Dan door naar de briefing van onze tourguide Marco. Het is een goede en professionele briefing en de groep lijkt gezellig. We hebben er nu echt veel zin in. Na een snelle hap gaan we onze tassen klaarmaken voor de hike. Morgenochtend gaat weer om 04:00 uur de wekker; vanaf dan zijn we 5 dagen off the grid in de Andes, op weg naar Machu Picchu!Read more