Salkantay - dag 1

September 26, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 11 °C

Het blijft schrikken als rond 04:00 uur de wekker gaat. De bus rijdt om 04:15 uur voor en we gaan op weg. In de bus krijgen we nog een dekentje tegen de kou, zodat we al doezelend 2 uur rijden naar de plek voor het ontbijt. Daarna is het nog een half uur naar het begin van de trail. We doen een voorstelrondje en gaan van start. De gids doet rustig aan en regelmatig wordt er gestopt. Tijdens de stops vertelt de gids honderduit over de natuur en de Inca's. Even na 11:00 uur zijn we in het Sky Camp. We settlen in onze fantastische glazen iglo en dan is het tijd voor de lunch. En wat voor lunch :) drie-gangen Peruaanse lekkernijen. Na de lunch maken we een korte hike naar Humantay lake. Dit groen-blauwe gletsjermeer ligt nog 280 mtr. boven ons kamp en dit is een goede training voor morgen - wat de zwaarste dag van de trek gaat worden. Het is zwaar, maar zeker de moeite waard :) Terug in het kamp wacht ons warme dranken, popcorn en snacks. Het is inmiddels een stuk kouder geworden. Met ongeveer alle kleding aan kruipen we in onze slaapzak en genieten van het spectaculaire uitzicht boven ons. In de maanloze nacht komen alle sterren extra helder uit!Read more