• Day 6

לה פורטונה - נופים, אוויר הרים, מרחבים

August 1, 2021 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

ביום שני, 29 ביולי 1968, בשעה 07:30, התפרץ לו הר געש העונה לשם - ארנל. בהתפרצות פתאומית זו נמחקו להן כליל שלוש עיירות ששכנו למרגלותיו טבקון (Tabacón), פואבלו נואבו (Pueblo Nuevo) וסן לואיס (San Luís) ונהרגו להם כ - 87 אנשים שלא הצליחו להימלט בזמן מהלבה האימתנית.
    לה פורטונה נקראת כך מלשון "בעלי המזל" (פורצ'ן בלעז). זו עיירה קטנה השוכנת ממול הר הגעש המרשים ותושביה לא נפגעו בהתפרצות זו כלל.
    אנחנו התמקמנו בבית שנמצא על צלע הר המשקיף על הארנל ומשם יצאנו לטיולים באזור שם יצאנו לטיולים יומיים -
    ‏Mistico Park- פארק טבע שופע בצמחיה וחיות, שרשרת גשרים תלויים העוברת סמוך לצמרות העצים ובמפלים שגובהם 18 מטר.
    שרשרת הגשרים כוללת 14 גשרים סה"כ מתוכם 6 גשרים תלויים שאורכם הכולל הוא כ-3.2 קילומטרים.
    מרחצאות Baldi - מקום מדהים המכיל המון בריכות במגוון טמפרטורות ועומקים, מגלשות מים, ״סאונה״ שבה מים חמים מאד נופלים מסלעים ומהתקרה בתוך מעין מערה, אזור ילדים קטן, צמחיה טרופית, ברים בתוך המים… כיף לצאת מהמים ולא לרעוד מקור כי האוויר חמים ונעים. בילינו שם 4 שעות כיפיות .