מירב ועידן אשכנזי, זוג מורים, הורים לשלושה ילדים מדהימים מחליטים באמצע החיים להתנתק מהמוכר והקבוע ולצאת למסע של מס' חודשים אל עבר הלא נודע.
עוזבים את הבית, אורזים מזוודות, עולים על מטוס ומתחילים לחיות את הרגע.
עקבו אחרינו (-:
  • 4videos
  • 12.3kkilometers
  • 12.0kkilometers
  • Day 1

נחיתה בסאן חוזה - קשוח

July 27, 2021 in Costa Rica ⋅ ⛅ 28 °C

לאחר קצת יותר מ - 16 שעות באוויר נחתנו בסן חוזה הבירה של קוסטה ריקה, בגלל הפרשי השעות יצא שהמראנו לפנות בוקר ונחתנו בצהריים כי תשע שעות התקזזו להן
    (-:
    לאחר התארגנות קצרה ואיסוף של הרכב השכור מחברת אוויס התחלנו בנסיעה לכיוון מרכז העיר סאן חוזה . בדרך נתקלנו במראות של שכונות עניות , אבל לאחר שמגיעים אל העיר מבינים שסאן חוזה שונה מאוד מהנוף בו נתקלנו במהלך הנסיעה . שדה התעופה נמצא בפרברי סאן חוזה ולכן מצאנו את עצמנו נחשפים במהלך הנסיעה גם לשכונות הפחות טובות בעיר .לאחר נסיעה של כמעט שעתיים הגענו למנוחה ולנחלה (לפחות לאותו הלילה (-: ) מלון הולידיי אין סאן חוזה. לילה טוב .

בבוקר שלמחרת יצאנו להצטייד בסופר מרקט כשר בסאן חוזה, ולאחר מכן המשכנו לארוחת צהריים במסעדת - KOSHR CENTER שבבעלות יהודית . לאחר שסיימנו יצאנו לכיווון "חאקו" עיירת חוף מקסימה שנמצאת בצד הפסיפי של קוסטה ריקה.
    להתראות שם !

• Day 2

חאקו - גלים, שמש, שבת בבית כנסת האר"י

July 28, 2021 in Costa Rica ⋅ 🌧 26 °C

חאקו היא עיירת חוף קטנה ומקסימה, יש בה בערך 30 ישראלים לשעבר שהפכו לתושבי קבע בה, אחרי שיחה עם כמה מהם אפשר להבין מדוע, כאן הכרנו לעומק את המושג "פורה וידה" שפירושו הוא "חיים טהורים". המושג הזה השגור בפי כל בקוסטה ריקה יכול להיאמר בתחילת שיחה או בסיומה ואפילו סתם במפגש עיניים זרות ברחוב, פשוט חיים, חיים טהורים.
    העיירה מציעה שלל פעילויות כמו גלישה, טיולי טרקטורונים, מסעדה וגלידריה (כשרות כמובן) ואפילו בית כנסת עם WIFI פתוח לה' (ברק זה בשבילך (-: )
    שכרנו לנו מיני דירה נוחה עם מטבחון ובריכת שחיה צמודה. מזג האוויר שמר על גוון טרופי האופייני לעונה (קיץ קטן) במשך היום היו שעות יפות של שמש חמימה ובשעות אחה"צ בדרך כלל התמזגו להם מטרי גשם לתוך 95% הלחות שבאוויר ו - 25 המעלות (פחות או יותר) שהיו לפני. הקטע היפה הוא שלא תראו אף אחד\ת שיוציא מטריה כשמתחיל הגשם, הוא לא משנה פה כלום, ממשיכים הכול כרגיל פשוט בגשם.... "פורה וידה" (כבר אמרנו ? .... )

• Day 6

לה פורטונה - נופים, אוויר הרים, מרחבים

August 1, 2021 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

ביום שני, 29 ביולי 1968, בשעה 07:30, התפרץ לו הר געש העונה לשם - ארנל. בהתפרצות פתאומית זו נמחקו להן כליל שלוש עיירות ששכנו למרגלותיו טבקון (Tabacón), פואבלו נואבו (Pueblo Nuevo) וסן לואיס (San Luís) ונהרגו להם כ - 87 אנשים שלא הצליחו להימלט בזמן מהלבה האימתנית.
    לה פורטונה נקראת כך מלשון "בעלי המזל" (פורצ'ן בלעז). זו עיירה קטנה השוכנת ממול הר הגעש המרשים ותושביה לא נפגעו בהתפרצות זו כלל.
    אנחנו התמקמנו בבית שנמצא על צלע הר המשקיף על הארנל ומשם יצאנו לטיולים באזור שם יצאנו לטיולים יומיים -
    ‏Mistico Park- פארק טבע שופע בצמחיה וחיות, שרשרת גשרים תלויים העוברת סמוך לצמרות העצים ובמפלים שגובהם 18 מטר.
    שרשרת הגשרים כוללת 14 גשרים סה"כ מתוכם 6 גשרים תלויים שאורכם הכולל הוא כ-3.2 קילומטרים.
    מרחצאות Baldi - מקום מדהים המכיל המון בריכות במגוון טמפרטורות ועומקים, מגלשות מים, ״סאונה״ שבה מים חמים מאד נופלים מסלעים ומהתקרה בתוך מעין מערה, אזור ילדים קטן, צמחיה טרופית, ברים בתוך המים… כיף לצאת מהמים ולא לרעוד מקור כי האוויר חמים ונעים. בילינו שם 4 שעות כיפיות .

• Day 9

מונטה ורדה - כשאקסטרים ונופים מתנגשים

August 4, 2021 in Costa Rica ⋅ 🌧 25 °C

"הר העננים" - זהו הכינוי של המקום המדהים הזה ! עצים מהממים, גשרים תלויים, שמורות טבע מיוחדות, סיורי לילה מרהיבים אהה וכן, אקסטרים, מלא אקסטרים (למעוניינים) .
    אנחנו ניצלנו את הזמן במונטה ורדה להתפעלות מהנופים מספיגת אוויר הרים צלול, ממפגש עם קופים מדליקים וחמודים.

• Day 10

תמרינדו - שקיעות, פינוקים, וגולף

August 5, 2021 in Costa Rica ⋅ ⛅ 30 °C

עצמו עיניים, דמיינו לכם מקום קסום שבו אווירת רוגע אינסופית בכל פינה, אנשים חייכנים מסביב, חופים ארוכים שקיעות מדהימות...
    עכשיו פתחו עניים וראו את תמרינדו !!

המקום הזה כל כך מדהים ובשילוב עם השכרת דירה בקומפלקס נוח ומפנק החלטנו להיתקע בו למשך חודש . כבר כשהגענו הבנו שתמרינדו היא עיירת גלישה בווייב אמריקאי . כל הרחוב הראשי מלא בחנויות גלישה ובגדים צבעוניים, מסביב המון תיירים .
    כשהגענו קיבלה את פנינו השקיעה בשמיים צבעוניים ושמחים ☀️ גלים קטנים ומושלמים והרים ירוקים יפים המקיפים את כל הטוב הזה.
    העיירה הקטנה הזו די סואנת ומלאה בתיירים (בעיקר אמריקאים) שמגיעים לחופשות יולי אוגוסט שלהם והמון ישראלים .
    ההגעה לתמרינדו הייתה רכה והאווירה הקייצית והקלילה תרמה להסתגלות שלנו כאן . את רוב הימים בילינו בים רחב הידיים, בבריכה שבקומפלקס, קינחנו את היום בגלידריית פופ'ס (הכשרה) ובצפייה בשקיעות הצבעוניות והמדהימות .