• Day 5

Maligne Canyon - Jasper City

May 10 in Canada ⋅ ☁️ 19 °C

Vandaag bleven we in de buurt van de camping. Na de gebakken spek met eieren schoven we ons bed weer naar binnen en zette de versnelling in de drive. Op weg naar: “Maligne Canyon”. Deze kilometers lange kloof was weer een lust voor het oog. We liepen een kleine 3 kilometer heen en weer over bruggen, trappen en bospaden. Manne had weer de grootste schik met het klimmen en buiten de paden lopen. Eenmaal weer aangekomen op de parkeerplaats liepen we maar weer even door naar de gift shop. Lots of amazing stuff en het geld brandde weer in onze zakken. Gelukkig wisten we ons wederom weer in te houden en kocht alleen Manne een ijsco met frambozen smaak. Vanaf de parkeerplaats mochten we nog een minuut of 30 rijden, naar wat een heel mooi uitzicht moest zijn over een rivier/meer. Vol goeie zin die kant op geknapt met onze 6 pitter. Eenmaal aankomen bleek de boel nog compleet droog te staan. De sneeuw was nog niet voldoende gesmolten om de rivier en het meer te vullen. Dan maar een broodje eten en Manne kon nog even wat bij het zandstrand klootzakken. Vanaf hier zetten we koers richting Jasper city. Een ritje van zo’n 20 minuten met veel wild life onderweg. Toen we aankwamen even parkeerticket gehaald en hop richting het centrum. Leuke gift shop en andere snuisterijen. Het geld begon ons weer te branden dus hebben we voor Manne maar wat speelgoed dino’s gekocht. Manne blij, wij blij! Na een kleine boodschap bij de supermarkt stapten we weer in de camper om naar onze campground te rijden. Manne speelde eindeloos met z’n nieuwste dino’s en een emmer water! En wat ons die avond en nacht zou overkomen hadden wij nooit aan zien komen…Read more