Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 4

Thomson Creek - Whistler campground

9. toukokuuta, Kanada ⋅ ☀️ 8 °C

Naar het ontbijt deze morgen vertrokken we redelijk op tijd richting het noord westen van de Rocky’s. Onze eindbestemming is het plaatsje Jasper. We waren nog geen 100 meter onderweg toen Wilfred aan de rechterkant van onze camper een zwarte balletje zag bewegen. Toen we dichterbij kwamen bleek het een heuse wilde zwarte beer te zijn. Amazing!! De sfeer zat er al mooi in dus cruizden we verder richting de Columbia icefields. Eenmaal aangekomen gingen we met een grote 6 wiel aangedreven bus de gletsjer op. Het was een hele ervaring en Manne vond het sneeuw eten ook erg leuk. Eenmaal weer beneden gingen we met een bus richting de “Skywalk”. Het bleek een soort glazen brug te zijn die boven de kloof hing. Even een paar pictogrammen gedrukt en toen weer met de bus terug richting de parkeerplaats. Vanaf daar mochten we nog een uurtje rijden over de Icefield highway. Deze snelweg staat in de top 10 van s’werelds mooiste snelwegen ter wereld! En ja het was wederom weer adembenemend. Ik denk dat Anke het: “Oh zie dat dan! Oh mooi zeg! Oh wat uitgestrekt hè!? Oh prachtig! wel zat was aan het einde van de rit. We kwamen aan op Whistler Campground. Een immense camping net buiten Jasper National park. Na het inchecken zijn we gelijk naar de speeltuin gereden waar Manne samen met wat hindes lekker in de speeltuin kon spelen. Anke maakte soep met een paar broodjes klaar. En nadat onze buik gevuld was kroop ik achter deze App om wederom een verhaal te typen.Lue lisää