Satellite
Mostra sulla mappa
  • Giorno 4

    Mt. Yotei

    30 gennaio, Giappone ⋅ ☁️ -2 °C

    Skiturowa wyrypa na lokalny wulkan Mt. Yotei. Po sprawdzeniu prognoz które pokazują prawdopodobna dostawę świeżego śniegu na czwartek i następne dni postanowiliśmy nie wydawać pieniędzy na wyciągi i zrobić lekki wypad skiturowy. Po wieczornych dyskusjach którą trasę wybrać padło na drogę Kimobetsu, miało być lekko i jeśli będzie dobry warun to sobie w którymś miejscu wejdziemy i zjedziemy kilka razy. No i nie było w cale lekko dostaliśmy dość niezłą wyrypa i pachniało Skiturowa przygoda jak za dawnych lat. Na dzień dobry musieliśmy sobie odkopać miejsce parkingowe a głównym czynnikiem zbijającym nasze morale był wiatr z przenikliwym mrozem który wysysał z nas energię, najbardziej wyssał go z Przemka a on z nas zapasy żeli i batonów. Mimo niedyspozycji zagryzł ząbki zacisnął pośladeczki i krok po kroczku dotarł także na szczyt. Góra jak i sama wycieczka była mocno malownicza i warta tej wyrypy. Okazało się że wyszliśmy w miejscu z którego nie można zjechać do krateru więc ta atrakcje zostawiamy na następny raz. Sam zjazd w świeżym śniegu jak to mówił Tomasz Hajto były truskawka na torcie. W zastanym warunie był całkiem okej, trochę twardego trochę miękkiego generalnie nie było źle. Niestety z racji że góra i zimno trochę nam dopiekły nie byliśmy w stanie jechać tak jak byśmy chcieli więc było dość zachowawczo. Ja zaliczyłem salto po tym jak wypięła mi się narta a następnie skotłowałem się z Grzesiem który starając się złapać moje narty wpadł na mnie i przetoczyliśmy się jeszcze parę metrów . Generalnie poza mordą pełną śniegu bez strat. O równej 16 byliśmy przy aucie, wspólna fotka i kierunek restauracja. Z racji że prawie wszyscy są wege bądź unikają mięsa padło na grill house z Baranina. Pomysł podsunął Grześ a zadecydował gromki okrzyk BARANINA !!! naszego naczelnego wegetariana Przemusia. Jedzenie było dobre to jedyne co można powiedzieć o tym lokalu, generalnie był to przybytek na zasadzie zrób to sam, dostajesz składniki, palnik z taką jakby wypukłą patelnią z rantem dookoła wrzucasz smażysz maczasz w sosie i gotowe. Kanjpa była pozbawiona jakiejkolwiek wentylacji więc prawie się udusiliśmy i okrutnie od nas waliło spalenizna, po tym fakcie dotarło do nas dlaczego obsluga chciała żebyśmy schowali kurtki do skrzynek pod siedzeniami. Ostatnia atrakcja była toaleta wyposażona w deskę która była pokryta futerkiem/zamszem .... :) niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia gdyż wracając do toalety aby udokumentować ten fakt zaskoczyłem jakas młodą japonkę którą robiła tam posiadówkę.Leggi altro