• Még mindig csütörtök

July 26, 2018 in Latvia ⋅ ⛅ 21 °C

És akkor nyakunkba vettük a nyúlcipőt -busszal 😜- és irány Kaunas, Litvánia második legnagyobb városa -és egy rövid ideig fővárosa is.Amúgy ezeket a ltván népeket elég sokszor ide- oda dobálgatta a sors, hol ez, hol az ( utoljára az oroszok, akik alól 90-Ben szabadultak fel) igázta le őket. Nyilván innen ered hihetetlen makacsságuk és tartásuk- többször vert helyzetből felálltak (ld. a keresztek hegye, stb.). Kaunast is sokszor lerombolták, de nagyon szép az óváros főtere és a vár maradványa.Amúgy isteni céklalevest és fish and chipset nyomtunk be hogy újult erővel folytassuk a mai napra rendelt busz penzumot. Következő állomás a keresztek hegye, ahol több, mint félmillió ilyen-olyan kereszt,Krisztus szobor, rózsafüzér emlékeztet sok mindenre és mindenkire, de leginkabb a litvánok makacs hősiességére, amikor az oroszok háromszor s ledózerolták a terepet és másnapra újra gyülekezni kezdtek a keresztek....Azért meg kell mndani, hogy bár impresszionáló, de elég nyomasztó élmény volt...
    Rövid újabb buszút és máris Lettországban vagyunk, egy Bauska nevű kisvárosban van a szállás. Szolíd vacsora a szupermarketból, jó kis vborral- szegények vagyunk, de jól élünk 😀!