Uydu
Haritada göster
  • Gün 51

Bali-Lombok-Sumbawa

21 Kasım 2022, Endonezya ⋅ ⛅ 32 °C

tak konečně jsem se, po nějaký době, dostal k tomu napsat penguiny, k postu se vejde jenom 10 fotek, tak zbytek je v albu tady: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0w5nhQSTqz… . Ke spoustě fotek jsem tam dal komentář, kterej je vidět buď když se přes to přejede kurzorem, nebo když je fotka rozkliknutá.

Každopádně teď to píšu po skvělym surfu, z restaurace na Sumbawě (ostrov ještě na východ od lomboku, kterej je na východ od bali). Po posledním postu jsme byli ještě do konce 5. listopadu v Canggu, pak nám přijeli další 4 kamarádi a bydleli jsme necelej tejden na jihu bali na bukitu. Potom přesun trajektem na Lombok, 5 dní tam, a pak jsme se rozdělili, já, roman a terka jsme jeli dalším trajektem na východ na Sumbawu a ostatní se vydali na Nusu Penidu (malej ostrov mezi Bali a Lombokem).

Lombok

Po 6 hodinách na trajektu, jsme asi v 1 v noci dorazili na Lombok potom hodina na naloženym skůtru ve 110 (víc to nejede) po krásný dálnici do ubytka a ještě rovnou na nonstop kliniku, kde dostal kamarád antibiotika na infekci kterou dostal kamarád do nohy z malý ranky od korálu (pomohly).

Lombok je na první pohled o dost sušší než bali (hlavně teda jih, na severu kolem sopky Mount Rinjani - 3726 m.n.m. jsou deštný pralesy), žijou tu převážně Muslimové a tak to má taky trochu jinej vibe. Chrámy s drakama vystřídali zlatý mešity ze kterejch 5x denně řvou na celý vesnice strašidelný songy. Kuta je takový centrum surfingu na jihu ostrova, furt je tu dost západních podniků, ale velkej rozdíl oproti bali. Surfuje se tu většinou v zálivech na reefech daleko od břehu, kam se musí často jet lodí (nebo hodinu pádlovat). Spousta lokálů tu nabízí loď že tě svezou buď jenom tam za 25k (37kč) nebo si zaparkujou u vlny na 2h a vezmou tě zpátky (tak 100k na osobu 150kč). Vlny jsme měli samozřejmě krásný a pobřeží a pláže tu jsou asi ještě hezčí než na bali. Jenom pivko je trochu problém sehnat. Přímo u kuty je od minulýho roku postavenej motorkovej okruh, kde se jelo Moto GP a zrovna ten víkend co jsme přijeli se jel World Superbike závod, takže to ve městě (na lokální poměry) i docela žilo. Zvažovali jsme se jít podívat, ale byly dobrý vlny tak jsme nakonec nešli.

16.byl den přesunu směr sumbawa, jenže den předtim jsem si na západní session udělal díru do boardu, oprava trvala až do pozdního odpoledne, a zrovna když jsme kolem 17h vyráželi tak nám začalo pršet. Já měl ještě o půlnoci důležitej meeting do školy tak jsme se po cestě rozhodli najít někde ubytko a vyrazit další den ráno. Zakotvili jsme někde uprostřed lomboku, kde si nás fotili všude kde jsme zastavili. Našli jsme jediný ubytko široko daleko a jeli na nudle někam na pláž kde se sjížděla místní omladina na rychty, džus a pofel. V noci nás budily songy z místní mešity, tak jsme vstávali brzo, k snídani dostali místní kafe a nasi goreng (smažená rýže) a hurá na trajekt.

Sumbawa

Do soboty 26. zůstáváme na sumbawě, je to tady naprosto boží a litujem že jsme nejeli dřív. Jsme na úplně na jihozápadě, kde není nic jinýho než velkej důl a surfování. Všude jenom lokálové a pár surfařů, od vidění se tu už za tu chvilku známe skoro se všema bílejma, který se všichni večer sejdou v jednom podniku. Vlny absolutně nejlepší a bez lidí, několikrát jsme tam byli jen ve 2. Párkrát jsme vyrazili junglí na spot co jsme našli ze satelitních snímků na uplně opuštěný pláži. Každej den snídaně na ubytku, surf, oběd, chill, surf, večeře, spát. Nejlepší.