Bali

October - December 2022
zbytek fotek tady: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0w5nhQSTqzyqQO Read more
  • 8footprints
  • 2countries
  • 67days
  • 75photos
  • 3videos
  • -kilometers
  • Day 1

cesta

October 2, 2022 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 34 °C

hele tak jsem po vzoru maminky založil penguiny, budu sem házet občas fotky z tripu, občas něco napíšu.

Vyráželi jsme 2. v neděli večer busem do Budapeště, ráno let dubai > chennai, indie > kuala lumpur > bali. Jenže z dubaie nás do indie nepustili, prej že když tam měníme aerolinky tak potřebujem transtní visa, který se ale nedaj zařídit na místě/hned. takže poděl a po 4 hodinách běhání po letišti a hledání alternativ/řešení jsme koupili nový letenky přes Filipíny, další den pozdě večer a našli nejlevnější hotel na přespání. Za pár peněz jsme dostali asi šestipokojový apartmá se 3 koupelnama, dost bizár.

Ráno jsme vyrazili na prohlídku Dubaie, město fakt hustý, překvapivě levný. Vedro neskutečný, tak jsme byli většinu dne v největšim obchoďáku, plnym spousty největších věcí, koukli na nejvyšší věž a nejdražší hotel. Večer jsme se nelegálně vykoupali, nažrali v marině a koukli na nejvyšší ruský kolo. Nad ránem jsme nasedli na letadlo do Manilly kde nás bohužel nepustili z letiště na 7h přestupu, tak jsme se sundali z malibu z duty free.

ve čtvrtek ráno jsme po skoro čtyřdenní cestě dorazili na bali s hroznou kocovinou.

• Day 10

prvních pár dní

October 11, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

úterý, 5. den, sedim v caféčku (první fotka) po raním surfu a píšu tu pinguiny. Prvních pár dní jsme se tu zařídili, koupili surfy, simky a pronajali skůtry. Ubytko na první měsíc máme v Canggu asi 30 metrů od vln. Pláž tady na černym písku a vizuelně nic moc, u těch hezčích budem bydlet až příští měsíc. Každý ráno surf od 6/7, pak brunch, sedění u compu někde na kafi, surf, v 6 je tma a začíná se kalit, snažíme se nechodit každej den i když to tu jede furt a kalby nejlepší. Nic na vaření nemáme a supermarkety nic moc, tak jíme zatim všechno v restauracích, v podnicích pro lokály se najíte za 10000-15000 idr (16-25kč), v hezčích podnicích pro bílý kolem 35-100k (58-165kč). Restaurací je tu úplně nekonečno a jídlo absolutní top. Zatim jsme moc necestovali, ale všechno je v plánu. Doprava je buď pěšky nebo na skůtrech. Všechno je kousek ale kvuli provozu cesta vždycky trvá, nevadí, na skůtru sranda. Na kalbu/z kalby tě dovezou místňáci na skůtru buď za pár k nebo zadarmiko když ti chtěj po cestě nabízet drogy. Místňáci mega příjemný, a na všechno se tu kromě restaurací a ofiko obchodů smlouvá (i SIMky). Prvních pár dní nám tu docela pršelo, všichni řikaj že deštivá sezona přichází letos nějak brzo, normálně spíš začátkem listopadu.Read more

• Day 11

Balian Beach

October 12, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

dneska byly malý vlny tak jsme jeli surfovat na Balian, pláž 30km a hodinu-hodinu30 (podle dopravy a odvahy) severně od Canggu. Ráno po 6 sedáme na skůtry a jedem rýžovejma polema, kde si nás už místní fotili když jsme si kupovali nanuka. Asi půl kiláku před cílem se románkovi vysrala motorka, velký štěstí že to bylo na kopci pod kterym měl místní klučina dílnu, takže 15 minut a 200k a můžem konečně na snídani a surf. Balian má většinou větší vlny než zbytek na bali a je to dost z ruky takže o dost míň lidí. Takže surfovačka uplně top, chálky na pláži taky. Po cestě zpátky nás klasicky chyt obrovskej slejvák, kterej jsme neúspěšně zkusili přečkat u obchůdku. Na cestu jsem viděl jenom protože mi terka držela ruku nad očima jako kšilt, ale dorazili jsme v pohodě na vietnamskou večeři. dobrej den.Read more

• Day 13

canggu life

October 14, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

tak po pár dnech zas píšu penguiny, napíšu jich pár ať můžu nahodit fotky, a zbytek zas hodim do alba. několik dní jsme byli v canggu, standartně ráno surf, pak oběd a caféčko za compem, pofel surf, véča, někdo kalba.. fotky koukám že mám hlavně ze žrádla, je tu fakt boží :D k fotkám hodim nějaký popiskyRead more

• Day 14

balian trip vol2

October 15, 2022 in Indonesia ⋅ 🌧 27 °C

sobota neděle byl zas malej swell (vlny), tak jsme jeli opět na sever na balian. vzali jsme ubytko na noc za 14€ (pro všechny), těžkej luxus včetně LV povlečení. sobota ráno surf, potom trip do vnitrozemí. nejdřív krásnou silnicí na výhled asi 600m nahoru, zpátky jsme zvolili skvělou zkratku. bahnitá cesta s uzonkym betonovym chodníčkem, ze který jsem na 30m 2x sjel, položil kárku a vykoupal terku v bahně. výhled na vyhlídce ale byl a v bezpečí jsme se vrátili na pláž. další den začal opět úspěšně, když jsem si před surfem zabouch klíčky od fichtlu do kurfu i uplně všema věcma. místní se ale opět osvědčili, kousek byla motodílna, přijeli 2 kluci na scootru, týpek naskočil na ten muj, čapnul se jedoucího a odtáhli si ho do kopce do dílny, kde mi kufr za 20 minut otevřeli za 50k (80kč). 2.5h přesun na jih na bukit viz příští post.Read more

• Day 16

kocovinka na bukitu

October 17, 2022 in Indonesia ⋅ 🌧 26 °C

v neděli v podvečer jsme vyrazili na jih na bukit, kde jsme vzali ubytko na 3 noci (poloostrov na jihu bali pod hlavním městem). po cestě přes město v největší špičce, jsme dorazili strhaný na ubytko se rychle ubytovat a honem na kalbu, ale prej že rezervaci nemáme na 16. říjen ale prosinec. takže na pivo do vedlejší restaurace a shánět nocleh jinde, nakonec jsme skončili ve dražší variantě (1200kč noc pro 4), moc pěkný ale teda povlečení neznačkový (3/10). Kalba večer opět mega nabitá na útesu u nejznámější vlny na bali - Uluwatu. Ve stejnym podniku teď sedim, píšu a koukám na kámoše ve vodě. V 1 zavíračka a pak se všichni lidi přesunou kalit před minimarkt na ulici, skvělej vibe. Dneska jsme se všichni probudili rozmrdaný, šli na snídani, na pláž, podívat se po bukitu a skončili jsme zas tady v Single Finu. Vlny dneska nic moc extra tak to zkusíme nepřehnat a jít zejtra s úsvitem. uvidímeRead more

• Day 17

pozdrav od reefu

October 18, 2022 in Indonesia ⋅ 🌧 28 °C

včera jsme konečně surfovali bukit, vlny skvělý, lidí milion, nádherný spoty. těsně než jsme šli skoro za tmy z vody na uluwatu, jsem dostal lehkou pračku o dno a teď kvuli tomu vynechávám surf než se dám trochu dohromadyRead more

• Day 51

Bali-Lombok-Sumbawa

November 21, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 32 °C

tak konečně jsem se, po nějaký době, dostal k tomu napsat penguiny, k postu se vejde jenom 10 fotek, tak zbytek je v albu tady: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0w5nhQSTqz… . Ke spoustě fotek jsem tam dal komentář, kterej je vidět buď když se přes to přejede kurzorem, nebo když je fotka rozkliknutá.

Každopádně teď to píšu po skvělym surfu, z restaurace na Sumbawě (ostrov ještě na východ od lomboku, kterej je na východ od bali). Po posledním postu jsme byli ještě do konce 5. listopadu v Canggu, pak nám přijeli další 4 kamarádi a bydleli jsme necelej tejden na jihu bali na bukitu. Potom přesun trajektem na Lombok, 5 dní tam, a pak jsme se rozdělili, já, roman a terka jsme jeli dalším trajektem na východ na Sumbawu a ostatní se vydali na Nusu Penidu (malej ostrov mezi Bali a Lombokem).

Lombok

Po 6 hodinách na trajektu, jsme asi v 1 v noci dorazili na Lombok potom hodina na naloženym skůtru ve 110 (víc to nejede) po krásný dálnici do ubytka a ještě rovnou na nonstop kliniku, kde dostal kamarád antibiotika na infekci kterou dostal kamarád do nohy z malý ranky od korálu (pomohly).

Lombok je na první pohled o dost sušší než bali (hlavně teda jih, na severu kolem sopky Mount Rinjani - 3726 m.n.m. jsou deštný pralesy), žijou tu převážně Muslimové a tak to má taky trochu jinej vibe. Chrámy s drakama vystřídali zlatý mešity ze kterejch 5x denně řvou na celý vesnice strašidelný songy. Kuta je takový centrum surfingu na jihu ostrova, furt je tu dost západních podniků, ale velkej rozdíl oproti bali. Surfuje se tu většinou v zálivech na reefech daleko od břehu, kam se musí často jet lodí (nebo hodinu pádlovat). Spousta lokálů tu nabízí loď že tě svezou buď jenom tam za 25k (37kč) nebo si zaparkujou u vlny na 2h a vezmou tě zpátky (tak 100k na osobu 150kč). Vlny jsme měli samozřejmě krásný a pobřeží a pláže tu jsou asi ještě hezčí než na bali. Jenom pivko je trochu problém sehnat. Přímo u kuty je od minulýho roku postavenej motorkovej okruh, kde se jelo Moto GP a zrovna ten víkend co jsme přijeli se jel World Superbike závod, takže to ve městě (na lokální poměry) i docela žilo. Zvažovali jsme se jít podívat, ale byly dobrý vlny tak jsme nakonec nešli.

16.byl den přesunu směr sumbawa, jenže den předtim jsem si na západní session udělal díru do boardu, oprava trvala až do pozdního odpoledne, a zrovna když jsme kolem 17h vyráželi tak nám začalo pršet. Já měl ještě o půlnoci důležitej meeting do školy tak jsme se po cestě rozhodli najít někde ubytko a vyrazit další den ráno. Zakotvili jsme někde uprostřed lomboku, kde si nás fotili všude kde jsme zastavili. Našli jsme jediný ubytko široko daleko a jeli na nudle někam na pláž kde se sjížděla místní omladina na rychty, džus a pofel. V noci nás budily songy z místní mešity, tak jsme vstávali brzo, k snídani dostali místní kafe a nasi goreng (smažená rýže) a hurá na trajekt.

Sumbawa

Do soboty 26. zůstáváme na sumbawě, je to tady naprosto boží a litujem že jsme nejeli dřív. Jsme na úplně na jihozápadě, kde není nic jinýho než velkej důl a surfování. Všude jenom lokálové a pár surfařů, od vidění se tu už za tu chvilku známe skoro se všema bílejma, který se všichni večer sejdou v jednom podniku. Vlny absolutně nejlepší a bez lidí, několikrát jsme tam byli jen ve 2. Párkrát jsme vyrazili junglí na spot co jsme našli ze satelitních snímků na uplně opuštěný pláži. Každej den snídaně na ubytku, surf, oběd, chill, surf, večeře, spát. Nejlepší.