Busride to Shigatse

November 9, 2016 in China ⋅ ⛅ 4 °C

Er stond een redelijk drukke reisdag op het programma richting het westen van Tibet, Shigatse.

De eerste stop was bij een mooi uitzichtpunt over de Nyangchu vallei. Vervolgens reden we naar een van de vier heilige meren, het Yamdro-tso Lake. Super mooi helder blauw water met op de achtergrond de bergen met besneeuwde toppen! Erg indrukwekkend.

Na de lunch reden we naar de Karo-la gletsjer. Deze gletsjer zit op bijna 5000 meter hoogte en is zelf ook nog eens zo'n 2000 meter hoog. Compleet met vele gebedsvlaggetjes was dit het echte Tibet! Er stond wel een gure koude wind en vanwege de hoogte merkte je ook goed het gebrek aan zuurstof in de lucht.

De op een na laatste stop was bij een dam. Ook hier veel gebedsvlaggetjes en dus mooie plaatjes.

We reden daarna door naar het plaatsje Gyantse. Hier bezochten we het Kubum klooster. Zeker in combinatie met Myanmar, heb ik nu zoveel kloosters gezien dat ze allemaal wel erg op elkaar gaan lijken. Voor 10 Yuan (€ 1,25) mocht je hier wel foto's maken.

Daarna reden we door naar Shigatse waar we één overnachting hadden.