Satellite
Show on map
  • Day 47

    Train to Xi'an

    November 12, 2016 in China ⋅ ☀️ 14 °C

    In China wordt echt overal alles gecontroleerd. Iedere trein, metro, toeristische attractie, overal gaat je tas door een scanner. Tot nu steeds zonder problemen maar ineens moest ik nu twee spuitbussen afgeven (scheerschuim en insectenspray) en ook mijn kleine zakmes mocht ineens niet mee de trein in.

    Beetje jammer maar tegelijkertijd ook niks aan te doen. Engels kennen ze amper, dus het enige wat ze zeiden was 'no'.

    Verder wel een soepele reis gehad. Hij was gelukkig ook een stuk korter dan de vorige treinreis, deze duurde maar 33 uur! Zelfs de tv werkte, dus heb ik wat oude James Bond films kunnen kijken. En ze hadden Koem Bo Kai in de trein! Dat smaakte gewoon net zo goed als bij Wong 😁.

    Het hostel heet het Shuyuan party hostel en dit bleek niet voor niks... In de kelder hebben ze gewoon een enorme discotheek. Compleet met verschillende acts (een band, een zanger, dansers, danseressen). Ik kreeg van een groep Chinezen wat te drinken aangeboden, dus bleef ik maar ff zitten, het was tenslotte toch ook gewoon zaterdag avond!
    Read more