Satellite
Show on map
  • Day 48

    Sightseeing Xi'an

    November 13, 2016 in China ⋅ 🌫 7 °C

    Xi'an staat vooral bekend om de enorme stadsmuur en het Terracotta leger. Morgen ga ik naar het Terracotta leger, dus vandaag de stadsmuur.

    Eerst liep ik langs twee torens, de Bell tower en de Drum tower. Bij de Drum tower ben ik even naar binnen geweest. Leuk om te zien, maar verder niet heel bijzonder.

    Vlak bij deze torens is een Moslim wijk. Hier hebben ze dagelijks een markt waar je veel eten en drinken kunt kopen. Vooral het eten is er erg bijzonder, de bebloede karkassen hangen gewoon buiten!

    Een stukje verder ben ik de stadsmuur opgelopen. De muur is 14 kilometer lang en overal zo'n 15 meter breed. Uiteraard is de stad enorm gegroeid en staat deze muur dus nu midden in de stad ipv er om heen. Ik ben van de Noordkant naar de Zuidkant gelopen, dus 7 kilometer. Er zijn ook genoeg mensen die over de muur fietsen. Vooral toen het donker werd en de verlichting aan ging, was het erg mooi.
    Read more