Satellite
Show on map
  • Day 54

    Yangtze River cruise, day 2

    November 19, 2016 in China ⋅ ☁️ 14 °C

    Na een redelijke nachtrust (niet volledig snurkvrij) meerden we 's ochtends vroeg aan in Fengjie. Als je een visje wilde kopen, kon dat heel makkelijk. Ze kwamen direct met kleine bootjes naar onze boot om te verkopen.

    Je kon 's ochtends met een tour mee naar een tempel, maar ik heb voorlopig wel even genoeg tempels gezien. Ik liep dus zelf de kade op voor een paar foto's.

    Later op de ochtend zat ik in een gemeenschappelijke ruimte op de boot toen er een aantal Chinezen bij mij kwam zitten. Ze gingen thee drinken en boden mij ook een kopje aan. Ze hadden ook een soort takjes met bessen, Yang en Floss cake. Het is een bijzonder volk, maar op zich zijn ze niet onaardig.

    Rond een uur of 12:30 kwamen we door de eerste kloof, de Qutang Gorge. Erg mooi om aan beide zijden de bergen uit het water te zien verrijzen. Ik kwam alleen amper toe aan het maken van foto's... ze wilden allemaal met mij op de foto!

    Een uurtje later gingen we onder een brug door, de tweede kloof in. Dit was de Wu Gorge. Dit keer ging ik op de boeg van het schip staan. Wederom erg mooi om door heen te varen.

    's avonds aan de praat geraakt met de enige andere Westerling aan boord van dit schip. Zij was een Russische (Marina) die als au-pair voor 6 maanden in China werkt.
    Read more