Yangtze River cruise, day 3

November 20, 2016 in China ⋅ ☀️ 14 °C

Om 7:30 uur gingen we al van boord. Maar voordat de trip echt tot een einde kwam, bezochten we eerst nog de Three Gorges dam project.

Dit gebied bestaat uit een tempel, een flink aantal sluizen en uiteraard een enorme dam. De dam is bijna 2,5 kilometer lang en het hoogste punt is 181 meter. Uiteraard zorgt dit gevaarte voor een grote hoeveelheid elektriciteit (85 miljard kilowattuur per jaar). Het is dan ook de grootste waterkrachtcentrale en dam ter wereld. Om deze dam te bouwen moesten alleen wel zo'n 1,3 - 2 miljoen mensen gedwongen verhuizen...

Na het bezoek aan de dam, reden we met de bus naar het plaatsje Yichang. Hier heb ik één overnachting geboekt. Morgen met de trein in 5 uur naar Zhangjiajie NP (National Park).

Het hostel was meer een slaapkamer bij een gezin thuis. Op de elfde verdieping van een torenflat hadden ze blijkbaar besloten om een paar stapelbedden in een kamer te ze zetten en deze te verhuren. Zojuist werd ik uitgenodigd om met het gezin mee te eten. Altijd leuk!