Golden Pavilion + Dontonbori

December 15, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 6 °C

Met twee Koreanen eerst ff wezen ontbijten. Gewoon rijst met kip om 10:30 uur, geen probleem. Vervolgens weer de trein gepakt richting Kyoto. Voornamelijk voor één mooie toeristische plek waar we afgelopen maandag geen tijd meer voor hadden, de Kinkaku-Ji Temple, oftewel Het Gouden paviljoen.

Het was een aardige trip voor een paar foto's maar toch wel de moeite waard. Het is dan ook niet voor niets een van de belangrijkste bezienswaardigheden van Japan.

Voor de vierde keer werd ik ook nog ondervraagt. Zowel in Hong Kong (2 x), Hiroshima als hier kwam er een groepje scholieren naar me toe om wat vragen te stellen. Op deze manier leren ze vooral om Engels te (durven) praten. Uiteraard alleen maar goed en leuk om aan mee te werken.

Op de terugweg nog uitgestapt om wat foto's te maken van het Umeda skybuilding. Dit is een van de meest bijzondere gebouwen van Osaka.

Vanochtend hadden we ontbeten in de wijk Dontonbori. Dit is een leuke en drukke wijk met o.a. veel eettentjes. Vooral 's avonds is het leuk om hier door heen te lopen vanwege de vele neon verlichting. Na de rijst van vanochtend heb ik hier nu Okonomiyaki gegeten. Dit is een soort pizza met verschillende groenten en verschillende soorten vlees en vis.