• Day 106

Cafe Tortoni + Recoleta cemetary

January 10, 2017 in Argentina ⋅ ⛅ 25 °C

Er stonden nog twee dingen op het 'to do' lijstje in Buenos Aires, een bezoek aan Café Tortoni en een rondleiding over Recoleta cemetary.

Met een vriend uit het hostel ging ik rond een uur of 11 naar het bekende café. Er stond nu gelukkig (nog) geen rij. Wel mooi om hier even een drankje te doen, het voelt chique. Alle bedienden zijn bijvoorbeeld strak in het pak. Het enige nadeel is dat de prijzen ook iets hoger liggen dan gemiddeld, maar dat wisten we van te voren.

Om 15:00 uur begon de wandeling over de bekendste begraafplaats van Argentinië. Het was wel een beetje vergelijkbaar met de begraafplaats in Santiago, maar ook wel weer bijzonder. We kregen wat verhalen te horen over verschillende graven/mausoleums en personen. O.a. het verhaal van Evita Perón.

Hoewel Argentinië bekend staat om het vlees, hadden we die avond in het hostel een vegetarische maaltijd. Het eten was gewoon prima maar toch was ik eerder op de dag wel even langs de Mac gelopen voor een hamburger.