Satellite
Show on map
  • Day 108

    Tierra del Fuego NP

    January 12, 2017 in Argentina ⋅ ⛅ 7 °C

    Om iets voor 9:00 uur werd ik al opgehaald met een busje om naar het Tierra del Fuego NP te gaan. Tierra del Fuego betekend 'Vuurland'. Deze naam is bedacht door de Europeanen die hier per boot aan kwamen en 's nachts de kampvuren van de oorspronkelijke bewoners zagen branden.

    Het is een schitterend bergachtig gebied met veel rivieren en meertjes. Als eerste ging ik naar het meest zuidelijkste postkantoor. Het is niet altijd open want er werkt maar 1 man. Als hij bijv. ziek is, is het postkantoor gesloten. Gelukkig was het nu wel open en kon ik dus voor € 3,- een stempel in mijn paspoort laten zetten.

    Hierna begon een wandeling van ongeveer 10 km. Een mooie tocht met water en bergen aan de ene kant en bossen aan de andere kant.

    Uiteindeljk kwam de tocht uit bij het einde van de Pan-American highway. Deze route verbindt de uiteinden van beide Amerikaanse continenten. Hij begint in Fairbanks (Alaska) en eindigt dus in Vuurland.

    Ik deelde de kamer met drie Argentijnse vriendinnen. Ze vroegen 's avonds of ik mee wilde gaan naar de Irish pub. Na lang denken, toch maar wel. 😜. Het was erg gezellig!
    Read more