Boat trip Beagle channel

January 13, 2017 in Chile ⋅ ⛅ 34 °C

Wederom redelijk vroeg er uit, dit keer voor een vier uur durende vaartocht over het Beagle kanaal. Dit is een zeestraat met eilanden met verschillende vogels, zeeleeuwen en pinguïns.

Gelukkig was het weer erg goed. Niet te koud, droog en bovenal vrijwel windstil. Vooral dat laatste is prettig als je met een catamaran het water op gaat.

Op de eerste twee eilandjes die we tegen kwamen zaten duizenden vogels. Ik ben niet zo'n vogelkenner maar als het goed is, zaten er o.a. albatrossen. Vervolgens voeren we naar (zo'n beetje) de meest zuidelijke vuurtoren ter wereld. Op het bijbehorende eilandje zaten vele zeeleeuwen.

De laatste stop was een stuk verder, het eilandje Martillo. Hier zaten honderden pinguïns. Enorm grappig om te zien hoe die beesten onhandig over het land waggelen. Tegelijkertijd zijn ze in het water wel razendsnel. Ze schieten echt door het water.

Tijdens de tocht kwam ik een wat ouder Nederlands echtpaar tegen. Gezellige mensen uit Groningen waar ik de hele tocht mee heb zitten praten.