Tournament, day 4

January 31, 2017 in Brazil ⋅ 🌙 -7 °C

Vandaag was het jongste team vrij. Ze spelen pas morgen hun halve finale wedstrijd. Het oudere team moest wel spelen en kreeg voor het eerst te maken met echte weerstand.

Twee geweldige goals van Diego en Igor zorgde voor een 2-0 ruststand. De tegenstander scoorde zo'n 10 minuten voor tijd echter de aansluitingstreffer. Maar dan zie je dat deze spelers toch wel een stukje verder zijn dan veel van hun leeftijdsgenoten. Bij kleine overtredingen gingen ze naar de grond en vertraagden zo het spel. Uit een van de toegekende vrije trappen werd 2 minuten voor tijd zelfs de 3-1 gescoord waarmee de 1/4-finale een feit was.

Veel spelers lopen hier rond met een bidon met een tuitje. In die bidon zit Mate. Dit is een soort koude thee met limonade. Redelijk zoet maar wel lekker. Ik krijg het continue aangeboden. Evenals chips, snoep en koekjes.

's avonds gingen we naar het huis van een kennis van een van de spelers. Hier was een flink voetbalveld en een prima BBQ. Een keer wat anders dan rijst, spaghetti en aardappelen. Bovendien ook leuk om een avondje uit de school te zijn.