Tournament, day 5

February 1, 2017 in Brazil ⋅ ☀️ 6 °C

We konden dit keer redelijk uitslapen. Pas rond 8:30 uur gingen we ontbijten. De eerste wedstrijd was om 14:00 uur en de wedstrijd van het andere team was aansluitend. Vanwege een terugtrekking van een team waren het beide halve finales.

De eerste wedstrijd was van het oudere team. Het was een redelijk sterke tegenstander maar een vroege goal hielp enorm. Toen de tegenstander ook nog eens met 10 man kwam te staan, lag de weg naar de finale open. Maar nadat de scheidsrechter kort in de tweede helft een penalty gaf, leek de wedstrijd weer spannend te worden. Lucas pakte de penalty echter met een geweldige safe. Daarna was het verzet gebroken en kwamen we niet meer in de problemen.

Het jongere team kwam al vroeg 1-0 achter en ondanks een enorm veldoverwicht kwamen we niet tot scoren. Helaas bleef het 1-0 en dus geen finale. Vooral bij die jongere ventjes maakte dit wel indruk en dus veel tranen. Een half uurtje later waren de meeste het echter wel weer kwijt.

Nadat ik na het eten 's avonds zei dat iedereen ijs kreeg, waren ze het helemaal vergeten. Dus met de hele groep naar de ijszaak. Een van de vaders had ondertussen wat bier gekocht, wat het er alleen maar gezelliger op maakte.