Satellite
Show on map
  • Day 160

    One more week

    March 5, 2017 in Brazil ⋅ ⛅ 22 °C

    Ondertussen zit ik hier al weer vijf weken, dus nog maar een week te gaan. Leuk om weer verder te gaan met mijn reis, maar ik ga dit ook enorm missen. Het weer, de spelers, het complex, het is allemaal super leuk.

    Er zijn sinds afgelopen zondag alleen wel wat dingen veranderd. Er zijn nog twee Nederlanders bij gekomen, een trainer en een goede kennis van de eigenaar. Die laatste is hier gekomen om weer wat meer structuur aan te brengen bij de club. Hij is hier dan ook de hele dag een soort politie agent aan het spelen. Ik heb er geen last van, maar de spelers waren hem al snel zat. Op zich is het wel goed om weer wat meer regels en afspraken te maken, maar de manier waarop hij dat wil, lijkt mij niet de juiste.

    Tevens is er nu een semi-professioneel senioren team dat hier drie maanden! op een soort trainingskamp is. Dat zijn zo'n 20 spelers + begeleiding. Ook wel gezellig natuurlijk, maar veel rust is er niet meer. Ook de wifi kan zoveel mensen niet echt handelen, dus die klapt er continue uit.

    Afgelopen zaterdag hadden we 's ochtends weer twee wedstrijden op een zelfde soort veldje als vorige week. Ook nu was het weer om 7:00 uur vertrekken. Het betrof de halve finales van een soort competitie, maar veel weerstand was er niet. Beiden wedstrijden werden makkelijk gewonnen. Over twee weken staan de finales op het programma.

    Zaterdag middag ging ik met Rogerio en Luiz mee naar een voetbalwedstrijd van hun. Ze hebben hier geen verenigingen zoals in Nederland. Maar spelen op gemeentelijke veldjes onderling wedstrijden. Wel is er een scheidsrechter en wordt er in tenues gespeeld. Alleen het omkleden gebeurt gewoon naast het veld en er is natuurlijk geen kantine ofzo. Luiz in de goal en Rogerio in de spits. Helaas werd er met 2-0 verloren.

    Na de wedstrijd gingen we naar Rogerio z'n huis waar uiteraard de BBQ aan ging. Ze konden het haast niet geloven dat we in Nederland slechts 4 a 5 keer per jaar BBQ'en. Erg gezellig en leuk om echt het Braziliaanse leven hier zo mee te maken! Na de BBQ waar ik niks voor hoefde te betalen, stelde ik voor om weer naar de ijszaak te gaan. Uiteraard vonden ze dit een erg goed plan! 😁

    Zondag was het rustig. Het senioren team had ons (de Nederlanders) uitgenodigd om mee te doen met de BBQ. Uiteraard zeiden we hier geen nee tegen. Ze mogen alleen geen bier drinken, dus was het dit keer een alcoholvrije middag. Later op de middag/avond ging ik alleen nog wel ff langs Luiz om daar een biertje te drinken.
    Read more