Satellite
Show on map
  • Day 169

    Plaza de Armas

    March 14, 2017 in Peru ⋅ ⛅ 16 °C

    Zoals in vrijwel iedere grote stad en zeker in Zuid-Amerika, heeft ook Arequipa een centraal plein, het Plaza de Armas. Dit ligt op zo'n 20 minuten lopen vanaf het hostel, dus goed te doen. Aan de rand van het plein liep ik eerst een kerk binnen, Iglesia de la Compania. Ook in Peru is religie erg belangrijk.

    Het Plaza de Armas is een groot plein met een fontein in het midden omringt door palmbomen. Het plein is aan drie zijden omringt door een dubbele laag indrukwekkende galerijen. De vierde zijde is volledig gereserveerd voor een enorme Catedraal. Alle gebouwen zijn gebouwd met mooi witte stenen.

    In een zijstraat van het plein is het museum Santuarios Andinos gevestigd. Dit museum verteld het verhaal van een meisje (Juanita) dat 500 jaar geleden door de Inca's op een berg geofferd is aan de berggoden. Ze is al die tijd volledig ingevroren gebleven en daardoor erg goed bewaard.

    Eerst kreeg ik een 20 minuten durende film te zien over de expeditie die haar gevonden heeft. Vervolgens liep ik met een (verplichte) gids door een aantal kamers waar voorwerpen lagen die gevonden zijn tijdens de verschillende expedities. In de laatste kamer staat een grote vriezer waar Juanita normaal gesproken te zien is. Op dit moment wordt er echter meer onderzoek op haar lichaam uitgevoerd, waardoor ze nu een ander meisje laten zien. Best bizar dat het dat dit dus volledig normaal was bij zo'n toch best ontwikkeld volk als de Inca's.

    Aan het Plaza de Armas zitten vele toeristen bureautjes. Bij een van de deze voor morgen een tour geboekt naar de Colca Canyon. Betekend alleen wel erg vroeg wakker... 3:00 uur 's ochtends wordt ik hier al weer verwacht!

    Na een pizza ook nog even naar een enorm klooster gelopen, het Monasterio de Santa Catalina. Niet heel spectaculair, maar o.a. wel een aantal mooie tuinen. Voordat ik terug liep naar het hostel, nog even wat foto's gemaakt van de binnen- en buitenkant van de Catedraal.

    Toen ik terug liep naar het hostel, zag ik hele groepen buiten staan bij verschillende elektronica zaken. Deze mensen stonden allemaal buiten Champions League te kijken...
    Read more