• Day 170

Colca Canyon

March 15, 2017 in Peru ⋅ 🌙 29 °C

Om 2:45 uur stond de taxi al voor de deur om mij naar het centrum te brengen en om 3:00 uur zat ik dus in een busje op weg naar de Colca Canyon. Eerst werden er nog wel een kleine 20 andere toeristen opgehaald!

De eerste stop was een uitzicht punt op bijna 5.000 meter hoogte, Mirador de los Andes. Helaas was het redelijk bewolkt dus was er niet enorm veel van het uitzicht te zien.

Het tweede uitzichtpunt was wel spectaculair! Dit was de Colca Vally. Mooie groene bergwanden met beneden in het dal een rivier.

De volgende stops waren speciaal om de condor te zien vliegen. Deze vogels zijn (na de Albatros) de grootste vogels ter wereld. Volwassen condors hebben een spanwijdte van meer dan 3 meter! Ze vlogen niet enorm dichtbij, dus ik heb ze niet perfect op de foto kunnen krijgen. Maar zelfs van een afstandje zijn het al erg indrukwekkende beesten. Het zijn geen roofvogels maar aaseters.

Na een prima lunch en een ongeplande stop in het gravel, stopten we nog één keer toen we een aantal verschillende soorten lama's zagen die hier leven. Rond 16:30 uur waren we weer terug in het centrum van de stad.