• Day 2

Porto - Espinho

October 7, 2022 in Portugal ⋅ ☀️ 17 °C

25,5 km
    Slunečno, u moře mlha

Vstávali jsme kolem 8.30, snídaně byla luxusní - hodně druhů sladkých dortíků a koláčků, pršut, šunka, sýr aj. Sraz s Tomšíkama jsme měli v 10. Šli jsme se podívat do centra Porta, na Katedrálu Porto, přesli jsme zajímavý most ve vysoké výšce. Zastavili jsme se v bistru na víno verde, které se točí jako pivo z pípy. Je to lehce perlivé mladé bílé víno. Pak jsme zahájili hledání naší cesty. Moc se nám nedařilo, šli jsme pořád do kopce do nitra země a vzdalovali se od moře. Nakonec jsme si vzali taxi, aby nás zavezl k moři, kde byla naše cesta. To bylo už 14 h. Mrknutím do map.cz jsme zjistili, že nám do cíle zbývá asi 12 km, což nebylo špatné.
    Cesta vedla těsně podél břehu Atlantiku po dřevěném chodníčku postaveném na dřevěných pilířích. Působivé. Moře hodně bouřilo a byly velké vlny. Škoda, že byla trochu mlha.
    Asi v 15 h jsme se zastavili v kavárně, dali si víno verde (jak jinak) a někdo rybu s hranolkama, pak zmrzlinu ve vedlejší cukrárně. Do Espinho jsme dorazili kolem 18. Vedle hotelu bylo indické bistro, tam jsme se najedli, dali si víno verde a pivo.
    Po včerejšku jsme hodně unavení, proto jdeme brzy spát. Je 21 h a už jsme v posteli.